یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵

فرمانی ،

لزوم اهتمام جدی در احیا و بازسازی بازار سنتی قزوین/ سعدالسطلنه دیگری از بازار قزوین بسازیم

ما می توانیم با به کاربستن تمام ظرفیت در احیای بازار سنتی قزوین و حفظ اصالت فرهنگی و تاریخ آن یک سعدالسلطنه دیگری بسازیم.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از بسیج اصناف و معتمدین بازار قزوین برگزار شد اظهار کرد:با تشکیل کارگروه تخصصی ایمنی بازار تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است که می توان به اصلاح شیرهای آب ورودی به بازار،نصب شیرهای هیدرانت ،احداث ایستگاه آتش نشانی بازار اشاره نمود.
 
 وی افزود: البته قبول داریم که برخی کم کاری هایی نیز وجود دارد که بخشی به مدیران و بخشی نیز به کسبه برمی گردد  
 
 رئیس شورای شهر قزوین  در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حفظ ماهیت اصلی بازار و هویت آن بسیار مهم است خاطر نشان کرد:   در بخشی از کار مسئولان باید پیگیر اجرای قانون باشند و در بخشی دیگر هم به همکاری مردم نیاز داریم لذا ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر در راستای اجرای قانون قدم‌هایی برمی‌داریم.
 
 وی همچنین خواستار تشکیل نشست مشترک برای رفع مشکلات بازار سنتی قزوین باحضور شهردار منطقه، مدیرکل میراث فرهنگی و رئیس سازمان پسماند و رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شد وگفت: لازم است تا  گزارشات مربوط به هربخش از بازار به شورا ارایه شود.
 
 فرمانی با  اشاره به اینکه یکی از شعارهای شورای ششم این است که می‌توانیم از دل بازار قزوین سعدالسلطنه جدیدی بیرون بیاوریم، گفت: ما می توانیم با به کاربستن تمام ظرفیت در احیای بازار سنتی قزوین و حفظ اصالت فرهنگی و تاریخ آن یک سعدالسلطنه دیگری بسازیم  
 
 فرمانی تاکید کرد:  هرگاه اصناف و مردم  پای کار بودند، هدف‌گذاری‌های مدیران به تحقق رسیده است و هر کجا که مردم از ما دور شدند در تصمیم گیری ها ه اهداف نرسیده ایم  
 
 وی همچنین ضمن اعلام آمادگی از نشستهای مستمر با اصناف وبازاریان قزوین خاطر نشان کرد:این آمادگی از سوی شورای شهر قزوین وجود دارد که  هر سه‌ماه یک‌بار با اصناف قزوین نشست داشته باشیم و درباره اجرای مصوبات شورای شهر قزوین به اصناف گزارش دهیم.  
 
 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه وحدت و همدلی باید سرلوحه کار همه مسئولین باشد اظهار کرد: در این راستا شورای شهر قزوین تا کنون توانسته در جهت پیشبرد اهداف تعیین شده و اجرای پروژه های عمرانی اقدامات خوبی را داشته باشد که می توان به اجرای کمربندی آیت اله باریک بین و تسویه بدهی به بانک شهر اشاره کرد .
 
 رییس پارلمان محلی قزوین  هچنین از آغاز و کلنگ زنی پروژه تقاطع غیر همسطح در جنوب شهر قزوین خبر داد و گفت: بزودی این پروژه در میدان دفاع مقدس کلنگ زنی خواهد شد؛ همچنین پیگیری احداث میدان میوه وتره بار مرکزی و پارک توریستی خانواده قرادآباد از دیگر اقداماتی ست که امیدواریم با تعامل و وحدت بتوانیم به سرانجام برسانیم .
 
 فرمانی در ادامه به برگزاری 87 جلسه رسمی صحن علنی شورا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این جلسات 339 مصوبه داشته ایم و تعداد مخالفت هایی که با لوایح شده است تنها ده لایحه بوده است که برخی از آنها نیز برای اخذ محوز پروژه های بالای 500 میلیون تومان بوده است .
 
وی همچنین به تعداد جلسات برگزار شده در سال جاری اشاره نمود و افزود:طی سال جاری نیز در 45 جلسه علنی صحن شورا 257 لایحه به تصویب رسیده است که تصویب لوایح نشان دهنده تعامل و همکاری شورا با مدیریت شهری می باشد.
 پایان پیام/

تصاویر مرتبط