یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵

طرح دو موضوع در جلسه اخیر کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین

در جلسه کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین یک لایحه شهرداری قزوین و نامه واصله مبنی بر بررسی پرونده خانم مظاهری مورد بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورا به ریاست محسن حق شناس و با حضور ولی چگینی ، میراشه سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری و شامحمدی مدیر توسعه خدمات اجتماعی، شفایی مسؤل شهرسازی منطقه دو شهرداری قزوین و با هدف بررسی لوایح و نامه های مربوطه در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه لایحه تهیه خودروی ون جهت جمع آوری متکدیان و کودکان کار سطح شهر قزوین با حضور میراشه سرپرست معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

میراشه در تشریح این لایحه گفت: برای جمع آوری متکدیان و کودکان کار در سطح شهر قزوین خرید یک خودروی ون در دستور کار قرار گرفته است ؛همچنین خرید یک واحد ساختمان برای گرمخانه بانوان نیز با تجهیزات لازم پیش بینی شده است که امیدواریم به زودی محقق شود.

شامحمدی مدیر توسعه خدمات اجتماعی نیز در سخنانی خواستار متحد الشکل شدن ساختار لباس فرم  پرسنل این مرکز و در نظر گرفتن ماشینهای مجهز برای این مرکز شد.

گفتنی است؛ رییس و اعضای این کمیسیون پس از بررسی لایحه با آن موافقت نمودند.

همچنین در بخش دوم این جلسه جلسه پرونده خانم مظاهری مبنی بر تعییر کاربری زمین در بلوار آیت اله خامنه ای(دامه برکاته) وگشایش معبر  ملک مورد تقاضا در جلسه کمیسیون با حضور ایشان مورد بررسی قرار گرفت.

شفایی مسؤل شهرسازی منطقه دو به تشریح سابقه درخواست خانم مظاهری پرداخت و گفت: قسمتی از این زمین در طرح تفصیلی فضای سبز است و در سال ۹۶ این زمین خارج از محدوده شده است.

وی تاکید کرد: این پرونده باید از طریق امور اراضی پیگیری شود تا به نتیجه برسد .

بنا به توضیحات مسول شهرسازی منطقه دو در خصوص تغییر کاربری ملک باید در کارگروه امور زیربنایی و تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی صورت گیرد و لیکن اصرار مالک مبنی بر طرح موضوع در کمیسیون ماده پنج مغایر قانون است.

پس از اعلام نظرات شفایی، مسول شهرسازی منطقه دو و خانم مظاهری پیرامون این پرونده ،حق شناس رییس این کمیسیون نیز درسخنانی اظهار کرد؛به اعتقاد بنده بیشتر از ده متر از بر بلوار آیت اله خامنه ای( مد ظله العالی) خارج از طرح است و در این فضا هر کسی گفته پرونده به کمیسیون ماده پنج برود، خبط فنی صورت گرفته است .

وی تصریح کرد: لذا از منطقه می خواهیم تا شفاف اعلام نظر کند که زمین داخل یا خارج محدوده است. اگر با مستندات داخل محدوده اعلام شود فرآیند تغییر کاربری اعلام خواهد شد و اگر خارج از طرح باشد موارد پیگیری بعدی نیز از جمله پیگیری مجوز تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی زراعی اعلام می شود.
پایان پیام/

تصاویر مرتبط