سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۳

بررسی ۱۲ لایحه شهرداری در جلسه تلفیق سه کمیسیون شورای اسلامی شهر قزوین

جلسه تلفیق کمیسیونهای مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری با عمران‌، ترافیک و امور زیربنایی و املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی ۱۲ لایحه شهرداری در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه تلفیق کمیسیونهای مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری با املاک و حقوقی و عمران ،ترافیک و امور زیربنایی به ریاست   ولی چگینی و با حضور اعضا،خلجی مدیر درآمد، شهسواری مدیر اداره درآمد های عمومی ،جانی مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک، آقاجانی معاون عمرانی منطقه یک، پیله چی معاون عمرانی منطقه چهار،  با هدف بررسی لوایح مربوطه شهرداری در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش؛در ابتدای این جلسه لوایح مربوط به حوزه مالی شامل استفساریه شهرداری پیرامون مبنای ارزش معاملاتی بر اساس آخرین دفترچه تقویم املاک مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا طبق دفترچه سال ۱۴۰۲ ملاک عمل قرار گیرد‌.

همچنین لوایح مربوط به بهای خدمات فنی و کارشناسی در کمیسیون ماه پنج و کارگروه امور زیربنایی و بهای خدمات فنی پاسخگویی ،بهای خدمات فنی کنترل نقشه های اجرایی و ساختمانی و استعلام با پاره ای جزییات و کاهش سقف تعرفه ها در برخی ردیف ها مورد تایید قرار گرفت.

در  ادامه جلسه و در راستای بازنگری تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری قزوین در زمینه مشارکت شهروندان در انجام پروژه های عمرانی نیز مورد بررسی قرار گرفت و با پاره ای جزییات به تایید رسید.

همچنین در بخش دیگر این جلسه،بندهای لایحه دریافت وجه التزام پیش از طرح پرونده در کمیسیون ماده پنج مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است؛ لایحه عوارض بر مشاغل  در دو بند اتحادیه پیرایش و آرایشگران زنانه و عکاسان و فیلمبرداران مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

همچنین لوایح تسهیلات تشویقی تا سقف ۲۵ درصد برای مودیان بدهی بهای خدمات پسماند و بهای خدمات بهره برداری از معابر و فضاهای عمومی شهری از دیگر لوایحی بود که مورد بررسی و تایید قرار گرفتند.

این گزارش می افزاید؛ جزییات لایحه اخذ هزینه روبنایی قطعات تفکیکی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) با حضور پیله چی معاون عمرانی منطقه چهار  مورد بررسی قرار گرفت .

در ادامه لایحه تعرفه پارکینگ‌های عمومی تحت نظارت شهرداری و جابجایی اعتبار جهت پروژه کندرو مشعلدار نیز مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط