یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۸

حسین صلح جو،

خدمات آموزشی فرهنگسراها نباید برای مردم گران تمام شود/ نگاه اقتصادی به فرهنگسراها اشتباه است

شهرداری نباید نگاه درآمدی و اقتصادی به فرهنگسراها و خانه های فرهنگ داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،حسین صلح جو رییس کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه فوق العاده صحن شورا که با دستور کاربررسی لوایح عوارض و بهای خدمات شهرداری در سال آتی برگزار شد پیرامون بهای خدمات مراکز آموزشی گفت: باید شهرداری با نگاه حمایتی به مراکز آموزشی و فرهنگسرا ها نگاه کندو نگاه اقتصادی به این فضاها نداشته باشد.
 وی ادامه داد: وقتی این مراکز در مزایده گذاشته می شود فرد برنده و پیمانکار مجبور است هزینه های اجاره را از تعرفه های کلاسهای آموزشی تامین نماید و این گونه شهروندانی که باید دراین مراکز با کمترین تعرفه از خدمات آن بهره مند شوند متضرر می شوند.
 
رییس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر قزوین  خاطر نشان کرد: در برخی استانهای کشور فرهنگسراها منبع درآمد شهرداری محسوب نمی شوند و به نوعی تحت حمایت مالی قرار می گیرند و این رویه باید در شهرداری قزوین نیز پیگیری شود .

وی تاکید کرد: در سال جاری بیش از 20 میلیارد تومان از ردیف کمک عمرانی و فرهنگی به مساجد مساعدت می شود که لازم است و باید این ردیف و عدد بیشتر شود، ولی وشایسته نیست برای مکانی که عنوان کار فرهنگی دارد، افزایش اجاره بها را از طریق رقابت و مزایده داشته باشیم چراکه نباید هدف کار فرهنگی، به فراموشی و بی انگیزگی تبدیل شود. همه درآمدی که از فرهنگسراها عاید شهرداری می شود یک سهم از۲۰ سهم هزینه کرد فرهنگی شهرداری است.
 
صلح جو در بخش دیگری از جلسه که به بررسی بهای خدمات سازمان آرامستانها اختصاص داشت خواستار تامین صد درصدی بودجه این سازمان شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط