سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهرقزوین؛

موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه اندازی شود/برای ایجاد کاربری های مذهبی در سعدالسلطنه فراخوان زده شود

می توان بخشی ازغرفه های مجموعه سعدالسلطنه را به صورت اعلان فراخوان و دعوت از افراد فعال در این حوزه برای امور مربوط به فرهنگ اهل بیت(ع) و هیاتهای مذهبی واگذار نماییم.

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان وامورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با بیان این مطلب اظهار کرد: مجموعه سعدالسلطنه به عنوان  یک اثر تاریخی و میراثی که ثبت جهانی شده است ، بهمین دلیل باید پازل گردشگری آن نیز با ایجاد کاربری های متنوع در غرفه های آن و همچنین امکانات دیگر در آن تکمیل شود.
 
وی افزود: اگر این مجموعه را با تمامی نیازها و  خواستگاه گردشگران و کاربری های اقتصادی، فرهنگی و مذهبی و رفاهی آن نبینیم، موفق نخواهیم بود.
 
اشدری خاطر نشان کرد:به نظر می رسد افراد توانمندی در حوزه فعالیتهای مذهبی در شهر وجود دارند که نیازمند حمایت هستند و می توانیم بخشی از غرفه های مجموعه سعدالسلطنه را به صورت اعلان فراخوان و دعوت از افراد فعال در این حوزه برای امور مربوط به فرهنگ اهل بیت(ع) و هیاتهای مذهبی واگذار کنیم.
 
وی در ادامه با انتقاد از عملکرد شهرداری دربی توجهی به راه اندازی موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه گفت:مکانی بهتر و مناسب تر از سعدالسلطنه برای راه اندازی موزه خوشنویسی نداریم اما متاسفانه  بعد از سه سال در دور ششم شورا ،مدیریت شهری نسبت به این  خواسته و سیاست گذاری شورا بی توجه است وگویا سخنان ما مصداق آب در هاون کوبیدن است.
 
نائب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: اگر نمی توانیم اقدام شایسته ای به پاس قدردانی  در شأن  هنر و هنرمندان خوشنویس و ‌ترویج این هنر ارزنده خاصِ فارسی و مهمتر از همه در شأن پایتخت خوشنویسی برای ارایه هنر هنرمندان خوشنویس به همشهریان هنرور و گردشگران  فرهیخته، درپایتخت خوشنویسی ایران داشته باشیم،  پرداختن به این موضوع مهم و ارزشمند  صرفا در قالب یک شعار و پسوند پایتخت خوشنویسی به قزوین ، شهر کهن و تاریخی و نماینده تمام قد هنر خیز ایران فارس هم ظلم است و هم جفا و هم دور از عدالت و انصاف .

اشدری ادامه داد:  قطعا اگر این فرصت در اختیار دیگر شهرهای ایران بود خیلی  زودتر سالها پیش این هنر فاخر و فارسی ایرانی بطور جهانی مطرح و موجب جذب گردشگران فرهنگی و هنری می شد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط