یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۰۳

در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد:

لزوم توجه به برندسازی منطقه نمونه گردشگری باراجین قزوین

در جلسه کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح مربوطه شهرداری بر لزوم توجه به ظرفیت‌های بوستان باراجین در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری تاکید شد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورا به ریاست ولی چگینی ، عمویی مدیر عامل سازمان آرامستان،امینی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، ململی مدیر عامل سازمان آتش نشانی،رحمانی مدیر منطقه نمونه گردشگری باراجین و مسئولان و کارشناسان ذیربط سازمان پارکها و زیباسازی و با هدف بررسی لوایح مربوطه در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

این گزارش می افزاید:در ابتدای این جلسه لوایح سازمان آرامستان شهرداری شامل اخذ مجوز برگزاری مناقصه جهت واگذاری خدمات امور مربوط به آرامستان های تحت پوشش سازمان ( نیروهای فصلی) به بخش خصوصی با رعایت صرفه و صلاح شهرداری از طریق شرکت بهسازان آینده ، ساخت قبور و خرید سنگ لحد و خدمات امور مربوط به جابجایی و حمل متوفیات در شهر و سایر استان‌ها به بخش خصوصی و اجرای پروژه ساخت ۵۶۰۰ قطعه قبر در آرامستانهای تحت مدیریت مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

در ادامه ،لایحه سازمان پارکها و فضای سبز شامل اخذ مجوز برگزاری مناقصه جهت اجاره یک باب مغازه به متراژ ۲۷ مترمربع واقع در خیابان سلامگاه جنب انبار سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در بخش دیگر این جلسه لوایح مربوط به سازمان مدیریت پسماند شامل به کارگیری یک دستگاه بولدوزر چرخ زنجیری با راننده جهت تسطیح خاک و نخاله در محل دفن پسماندهای ساختمانی و عمرانی  و اخذ مجوز برگزاری مناقصه جهت واگذاری امور خدماتی سازمان مدیریت پسماند در محدوده ایستگاه شش توسط امینی مدیر این سازمان تشریح شد.

گفتنی است:لوایح سازمان زیباسازی شامل اخذ مجوز پیرامون خرید ۲۰۰ عدد نیمکت بتنی با اولویت نصب در مجاورت مراکز درمانی، نانوایی ها و اماکن مذهبی و همچنین خرید و نصب المان های عاشورایی در قالب المان نوری شمعدان به تعداد ده عدد به صورت ترک تشریفات مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

در ادامه لوایح دیگر شهرداری شامل خرید ۱۱ دستگاه خودرو برای سازمان آتش نشانی و همچنین خرید کفپوش بازیگاه در بوستان باراجین مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

همچنین ولی چگینی که ریاست این جلسه را عهده دار بود ، با اشاره به ظرفیت بوستان باراجین در ایجاد ارزش افزوده و درآمد پایدار برای شهر قزوین خواستار توجه مسؤلین استانی و شهری شد و گفت: باید بتوانیم از منطقه نمونه گردشگری باراجین برندی در کل کشور بسازیم و از ظرفیت تردد مسافران در اتوبان شمال شهر قزوین استفاده کرده و اتفاقات خوبی را برای این شهر رقم بزنیم.

وی ادامه داد:با توجه به موقعیت سوق الجیشی قزوین باید این شهر مقصدی در بخشهای مختلف برای مسافران و گردشگران باشد و برای آبادانی بیشتر این استان و شهر مینودری باید بیشتر تلاش و همت داشته باشیم.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط