یکشنبه ۱۳۹۰/۰۸/۲۹

معاون مرکز سلامت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي:

مديريت نگهداري سرويس بهداشتي از احداث آن مهم‌تر است

از 200 سرويس بهداشتي شهر تهران 40 درصد آن بلا استفاده است. مديريت نگهداري سرويس بهداشتي از احداث آن مهم‌تر است.

 

معاون مرکز سلامت محيط کار و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي گفت: وزارت بهداشت در دهه 30 نسبت به آب رساني و احداث سرويس بهداشتي منازل روستايي اقدامات مهمي صورت داد.
رضا غلامي در اولين همايش ملي سرويس‌هاي بهداشتي عمومي که در سالن اجتماعات مرکز آموزش علمي – کاربردي شهرداري قزوين برگزار شد با اعلام اينکه بر اساس آمار، WHO 40 درصد جمعيت دنيا فاقد توالت بهداشتي‌اند که اين امر در مناطق روستايي و کشورهاي جهان سوم بيشتر ديده مي‌شود، افزود: در اوايل دهه 60 در مناطق روستايي 25 درصد داراي سرويس بهداشتي و هم اکنون اين شاخص با توجه به اقدامات انجام شده همراه با مشارکت مردم به 75 درصد رسيده است.
وي با بيان اينکه عدم تطابق سرويس بهداشتي‌ها با جمعيت، براي سلامتي شهروندان ايراني به ويژه با توجه به گسترش ديابت، خطر آفرين است، افزود: يک فرد ديابتي 3 برابر افراد سالم نيازمند سرويس بهداشتي است.
اين مقام مسئول با اظهار اينکه از 200 سرويس بهداشتي شهر تهران 40 درصد آن بلا استفاده است گفت: مديريت نگهداري سرويس بهداشتي از احداث آن مهم‌تر است.
 معاون مرکز سلامت وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکي با اعلام اينکه شستن دائمي دست‌ها موجب کاهش 70 درصدي بيماري‌هاي واگير است و گفت: کاهش 7 تا 17 درصدي بيماري اسهال در کودکان، کاهش 20 درصدي مرگ و مير کودکان زير 5 سال و کاهش چشمگير بيماري‌هاي واگيردار ازجمله از مزاياي برخورداري شهروندان و مناطق روستايي از سرويس بهداشتي مناسب است.

پايان پيام           

 

تصاویر مرتبط