یکشنبه ۱۳۹۰/۰۹/۱۳

همداني، معاون شهرداري قزوين خبر داد؛

پيشرفت 25 درصدي پروژه احداث مسير دوچرخه سواري و پياده روي در جاده باراجين

عمليات اجرايي پروژه احداث مسير دوچرخه سواري و پياده روي در جاده باراجين با 25 درصد پيشرفت فيزيکي در حال انجام است.

 

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: براي اجراي اين پروژه در سال جاري 2 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است و در سال آتي نيز 5 ميليارد ريال ديگر هزينه خواهد شد، و اين مسير در دو جهت حرکت در طرفين جاده باراجين حد فاصل دانشگاه آزاد اسلامي تا ورودي بوستان باراجين احداث مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، سيد مهدي يدي همداني با بيان اينکه اين مسير دوچرخه سواري و پياده رو طبق استانداردهاي ويژه دوچرخه با هدف افزايش رفاه حال افراد پياده و دوچرخه سواران و تامين امنيت براي آنان در حال اجرا است، اظهار کرد: در روزهاي تعطيل، استفاده از اين مسير مورد استقبال بسياري از شهروندان قرار خواهد گرفت.
همداني با اشاره به اينکه مسير اين پروژه به طول 2/7 کيلومتر است که در يک سال اجرايي خواهد شد، اضافه کرد: عمليات اجرايي اين پروژه با نظارت عاليه اين معاونت در حال انجام است که نظارت مقيم آن بر عهده واحد عمراني منطقه 3 شهرداري قزوين است و با کارفرمايي اين منطقه در حال انجام است.
وي با اعلام خبر اتمام 70 درصد از عمليات خاک برداري اين پروژه گفت : مسير دوچرخه سواري و پياده رو به عرض 5 متر و طول 2/7 کيلومتر به صورت رفت و برگشت مي‌باشد که در طرفين آن به عرض 1/1 متر فضاي سبز احداث خواهد شد.
معاون شهردار قزوين افزود: خاک برداري، زير سازي و آسفالت به عرض 10 متر و به طول 2/7 کيلومتر، جدول گذاري به طول 6/21 کيلومتر، احداث ديوار سنگي به طول 150 متر و ارتفاع 10 متر و احداث زير گذر در انتهاي مسير از مشخصات عمليات عمراني اجراي اين پروژه مي‌باشد.
وي بيان کرد: تيپ سپاه صاحب‌الامر (عج) استان از اول شهريور ماه به مدت 3 ماه در سال گذشته عمليات خاک‌برداري را از ضلع شرقي 100 درصد و از ضلع غربي 40 درصد انجام داده است و طبق قرارداد ادامه پروژه بر عهده سازمان مهندسي عمران شهرداري قزوين با اعتبار 4 ميليارد ريال است که از اين ميزان اعتبار در سال جاري 2 ميليارد ريال هزينه شده است و مابقي در سال آينده نيز هزينه خواهد شد.
شايان ذکر است، پيمانکار اين پروژه واحد موتوري تيپ صاحب‌الامر (عج) و سازمان مهندسي عمران شهرداري قزوين است.
پايان پيام 

تصاویر مرتبط