سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۴

کاهش بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر/ مطالبات بانکی به زودی تصفیه می‌شود

شهردار قزوین از کاهش ۴٠٠ میلیارد تومانی بدهی شهرداری به بانک شهر خبرداد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین، مهدی صباغی شهردار قزوین، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات مالی شهرداری قزوین بدهی کلان بانکی بود که اقساط و سود مرکب پرداختی ماهانه بخش عمده‌ای از درآمدهای شهر را می‌بلعید.

وی افزود: از آغاز فعالیت در دوره‌ی جدید تمرکز مجموعه مدیریت شهری بر حل و فصل این مشکل و تصفیه بدهی بود و مذاکرات فراوانی نیز با مجموعه‌های مختلف از جمله مدیریت بانک شهر صورت گرفت.

شهردار قزوین عنوان کرد: بدهی کلان به بانک شهر در ابتدای امر در حدود ۹٠٠ میلیارد تومان بود که با پیدا کردن راهکارهای گوناگون توسط متخصصان مالی و اقتصادی شهرداری و با کمک برخی دستگاه‌های نظارتی، این بدهی با توجه به موضوعات قانونی و پرداخت‌های هنگفت سال‌های گذشته تعدیل شده و به ۵٠٠ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

صباغی عنوان کرد: با نتیجه بخش بودن نزدیک به ۸ ماه رایزنی و مذاکرات فشرده با مسئولان بانک و دیگر مسئولان مربوطه، باقیمانده بدهی تعدیل شده‌ی بانکی نیز به زودی به صورت یکجا پرداخت شده و شهر قزوین از این دین مالی سنگین رهایی خواهد یافت.

شهردار قزوین در پایان تأکید کرد: ما تلاش خواهیم کرد کلیه موانع و مشکلات در مسیر پیشرفت، توسعه و تعالی شهر قزوین را رفع نموده و شهر را در مسیر ترقی و تامین شرایط لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام قرار دهیم.

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط