پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۱

آغاز طرح استقبال از بهار؛

با پاکسازی محله به محله به استقبال از بهار می رویم

عمویی رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از آغاز طرح استقبال از بهار خبر داد و گفت:در این طرح با پاکسازی محله به محله به استقبال از بهار می رویم.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛حسین عمویی با اشاره به آمادگی این سازمان برای استقبال از سال جدید گفت:در راستای تنظیف نقاط مختلف شهری و به خصوص محلات، از این هفته طرح استقبال از بهار آغاز شده است.

 

وی افزود :مدت طرح استقبال از بهار حدود یک ماه خواهد بود و  100 نفر از نیروهای این سازمان متشکل از  90  پاکبان و10 نیروی نظارتی در این طرح مشارکت دارند.

 

وی اظهار کرد:به منظور جلوگیری از نشت شیرابه و انتشار بوی نامطبوع  مخازن زباله فرسوده از سطح شهر جمع آوری و مورد تعمیر و رنگ آمیزی مجدد قرار می گیرند.

 

عمویی اضافه کرد:پاکسازی اماکن مذهبی ،تاریخی،گردشگری،تعویض مخازن فرسوده،تنظیف معابر،پاکسازی برچسب و کندن پوسترها در سطح شهر از جمله اهداف طرح استقبال از بهار است.

 

رییس  سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اهمیت تفکیک پسماند های خانگی اضافه کرد:غرفه های تفکیک سطح شهر در ایام منتهی به سال نو آماده خدمت رسانی می باشند و شهروندان گرامی می توانند پسماند های خشک خود را  به این غرفه ها تحویل نمایند

 

عمویی اظهار کرد:همواره در آستانه سال نو و شروع خانه تکانی، شاهد تولید مقادیر زیادی از پسماندهای خانگی هستیم که بخش زیادی از آن از نوع پسماندهای حجیم است و نمی‌توان آن را همراه با پسماند تر یا خشک تحویل داد.

 

وی با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت پسماند به منظور ساماندهی این بخش از پسماندها،افزود: تدابیری اتخاد شده تا شهروندان قزوینی درخواست جمع آوری پسماندهای حجیم از جمله موکت،فرش،مبل مستعمل و کمد را از طریق سامانه ۱۳۷ ثبت کنند تا مأموران سازمان در اولین فرصت با مراجعه به آدرس ثبت شده، نسبت به جمع آوری این اقلام اقدام کنند.

 

رییس  سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان این که تنها راهکار جمع آوری اقلام حجیم تماس با سامانه ۱۳۷ است،تأکید کرد:شهروندان باید به خاطر حفظ زیبایی بصری شهر و بهداشت محیط زیست شهری از رها کردن هرگونه پسماند حجیم در معابر شهری خودداری کنند و جمع آوری این پسماندها را تنها از طریق اعلام آدرس به سامانه ۱۳۷ پیگیری کنند.

 

انتهای پیام/

 

تصاویر مرتبط