چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۳۰

وثوق نیا:

نرخ جدید کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر و بار درون شهری در سال 1402 اجرایی شد

وثوق نیا مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از اجرایی شدن نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر درون شهری در سال 1402 با 43 درصد افزایش به طور میانگین برای تاکسی و 38 درصد افزایش به طور میانگین برای حوزه بار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین؛محمدرضاوثوق نیا با اعلام این خبر افزود: پس از چندین جلسه بحث و بررسی و برگزاری نشست های تخصصی کارشناسی، با مصوبه شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری، افزایش نرخ کرایۀ ناوگان تاکسیرانی قزوین در سال 1402 شامل تاکسی های خطی، گردشی، آژانسی و وانت بارها در تمامی مسیرها و خطوط نسبت به سال گذشته، با 43 درصد افزایش به طور میانگین اجرایی شد.

 

وی ادامه داد: برچسب نرخ کرایه های جدید بین رانندگان تاکسی در حال توزیع است و تمامی رانندگان تاکسی مکلف به نصب آن در سمت راست شیشه جلوی تاکسی هستند تا برای مسافرین قابل دید باشد. رانندگان محترم تاکسی برای دریافت نرخ نامه های جدید می توانند به مسئولین خطوط و نیروهای گشت و بازرسی مستقر در شهر مراجعه کنند.

 

وی یادآور شد:در جلسات کارشناسی تعیین نرخ کرایه جدید، شاخص هایی همچون: افزایش نرخ تورم، حقوق کارگر، نرخ لوازم یدکی، دستمزد تعمیرات، نرخ مواد غذایی، معیشت و مشکل پول خرد در نظر گرفته شده که پس از تصویب در شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری اجرایی گردید.

 

وثوق نیا در خاتمه گفت: شهروندان در صورت مشاهدۀ هر گونه تخلف در خصوص دریافت نرخ کرایه می­توانند شکایات خود را به طور حضوری با نیروهای گشت و بازرسی حمل و نقل عمومی مستقر در سطح شهر، سامانه پیامکی 30007133 و سامانه ارتباطات مردمی 137 مطرح کنند. بدیهی است گزارش های ارائه شده قابل طرح در هیئت انضباطی بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پایان/

تصاویر مرتبط