پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۳۱

سومین نشست هم‌اندیشی، راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین برگزار شد

سومین نشست هم‌اندیشی، راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با موضوع بررسی الزامات پیاده‌سازی مدیریت دانش در شهرداری قزوین با مشارکت مدیران و کارشناسان مجموعه مدیریت شهری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی؛ سید حامد موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی با اشاره به ضرورت تدوین نقشه راه برای پیاده‌سازی مدیریت زمان و تعریف مسیر حرکت به سمت استقرار آن گفت: هدف از تدوین نقشه راه، رسیدن به مقصد نهایی و تحقق شاخص‌های کلیدی تعریف شده در برنامه پنج‌ساله سوم راهبردی، عملیاتی با توجه به امکانات و محدودیت‌های موجود است.

 

موسوی با بیان این‌که اثر کلیدی تدوین نقشه راه، جلوگیری از نگاه مقطعی به مدیریت دانش به‌عنوان یک پروژه برون‌سپاری شده است افزود:برای اثربخشی مدیریت دانش باید به آن به‌عنوان یک مسیر حرکت به هم پیوسته و متناسب با بلوغ سازمانی نگاه کرد و پیش‌نیاز این نگرش ایجاد یک مسیر حرکت برای مدیریت دانش به عنوان نقشه‌راه مدیریت دانش است.

 

موسوی اضافه کرد:مدیریت دانش در راستای تولید، حفظ و نشر دانش موجود در سازمان فعالیت می‌کند و ابزاری برای آموزش اصولی و صحیح کارکنان و در نهایت افزایش بهره‌وری و بهبود مستمر فرآیندها و عملکردها است.

 

وی تصریح کرد:چرخه مدیریت دانش شامل کشف،جمع‌آوری،ارزیابی، سازمان‌دهی،اشتراک‌گذاری،توزیع و به‌کارگیری و نهایتاً ابلاغ و خلق دانش و استراتژی معین است که تحقق این فرآیند می‌بایست مبتنی بر مختصات فعالیت‌های شهرداری قزوین تعریف و تدوین شده باشد.

 

گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با تشکیل کارگروهی،مأموریت تدوین نقشه‌راه و پیاده‌سازی مدیریت دانش در مجموعه مدیریت شهری را در دستور کار خود قرار دهد.

 

انتهای پیام/

 

تصاویر مرتبط