چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳

با ارزیابی‌ مرکز فوریت‌های اجرایی شهر در دومین ماه بهار ؛

بیشترین درخواست‌ شهروندان مرتبط به سازمان پارک‌ها و فضای سبز است

شهروندان در اردیبهشت ماه، بیشترین درخواست را از سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری داشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی مرکز فوریت‌های اجرایی شهرداری قزوین؛ بررسی‌های واحد آمار مرکز فوریت‌های اجرایی شهر نشان می‌دهد 4 هزار و 835 بار تلفن‌های مرکز 137 به صدا درآمده که در این بین 2 هزار و 227 درخواست  قابلیت ثبت و پیگیری داشته‌است.

 

آنگونه که واحد آمار بررسی کرده‌ با روند افزایش دما و استفاده بیشتر شهروندان از پارک‌ها و فضای سبز، درخواست‌ها از سازمان فضای پارک‌ها و فضای سبز بیشتر شده‌ تاآنجاکه رتبه نخست را به لحاظ ثبت پیام در بین سازمان‌ها و مناطق از آن خود کرده‌است.

 

بنابراین گزارش، کارشناسان پس از تماس شهروندان و تجزیه و تحلیل، 448 درخواست شهروندان را در قالب پیام به سازمان پارک‌ها انتقال داده‌اند. این درحالی است که در ماه‌های گذشته سازمان مدیریت پسماند  همواره در صدر قرار داشت.

 

در این میان، بیشترین درخواست‌ها مربوط به هرس درختان و شاخه‌های خشکیده، شکستگی لوله های آب فضای سبز، خرابی روشنایی پارک‌‎ها و سرویس های بهداشتی بوده‌است.

 

براین اساس سازمان مدیریت پسماند با 435 درخواست در رتبه دوم  درخواست‌های شهروندان قرار گرفته‌است.

 

همچنین کارشناسان 293 پیام شهروندان را  به منطقه دو شهرداری،271 درخواست به منطقه یک و 237 خواسته شهری را به منطقه 3 انتقال داده‌اند؛ البته منطقه چهار با 236 مورد، کمترین درخواست را در بین مناطق چهارگانه به خود اختصاص داده‌است.

 

بنابر این داده آماری، سازمان‌های حمل و نقل و ترافیک، زیباسازی و مرکز توسعه خدمات اجتماعی و سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی و مرکز کنترل ترافیک به ترتیب در رده بعدی درخواست‌های شهروندان قرار دارند.

 

البته از نظر موضوعی، مرمت آسفالت در کوچه ها و گذرگاه‌ها به دلیل فرسودگی، نشست و حفاری دستگاه های خدمات رسان، بیشترین خواسته شهروندان از مناطق بوده است.

 

همچنین سدمعبر دستفروشان و وانت بارهای دوره‌گرد، هرس شاخه‌های خشکیده درختان، نظافت معبر، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، رها کردن مصالح ساختمانی و سدمعبر مغازه داران به ترتیب از جمله موضوع‌های پردرخواست بوده که شهروندان را واداشته تا برای پیگیری آن با مرکز فوریت‌های اجرایی شهر تماس بگیرند.

 

خاطرنشان می‌سازد؛ مرکز فوریت‌های اجرایی شهر137 به صورت شبانه روزی، آماده شنیدن صدای شهروندان و پیگیر مطالباتشان از مجموعه مدیریت شهری است.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط