چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۰۸

نصرتي، شهردار قزوين خبر داد؛

گسترش همکاري و تبادل اطلاعات قزوين با شهر پروجا ايتاليا

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: عقد خواهرخواندگي با شهر پروجا ايتاليا منجر به همکاري و تبادل اطلاعات اين دو شهر به ويژه در برگزاري اجلاس شهرهاي جاده ابريشم خواهد شد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در نشست با معاون سفير ايتاليا، معاون شهردار شهر پروجا ايتاليا و هيئت همراه که با حضور اعضاي شوراي شهر، مديرکل امور شهري و شوراهاي استان قزوين و مديران شهرداري قزوين برگزار شد، افزود: در سفر سفير ايتاليا به شهر قزوين، اين کشور اعلام آمادگي براي همکاري در برگزاري اجلاس شهرهاي جاده ابريشم کرد که ما استقبال کرديم.
نصرتي با اشاره به تقاضاي عقد خواهرخواندگي با کشور ايتاليا که مقدمات آن فراهم شده است، گفت: در سال گذشته با توجه به سفر سفير ايتاليا به قزوين از سوي شهرداري قزوين اعلام شد در سال 2016ميزبان شهرهاي جاده ابريشم است و در اين رابطه کشور ايتاليا اعلام آمادگي کرد تا با ما همکاري کند چراکه کشور ايتاليا در مسيرجاده ابريشم پيشينه تاريخي دارد.
وي بيان کرد: خوشحالم در بين چند شهري که کانديداي عقدخواهرخواندگي بودند، قزوين به شهر پروجا رسيد و امروز از شهرداري شهر پروجا خواستار همکاري در زمينه کارهاي فرهنگي و اموربين‌المللي دارم.
شهردار قزوين افزود: اميدواريم با عقدخواهرخواندگي با شهر پروجا ايتاليا در زمينههاي دانشگاهي، گردشگري، تاريخي، فرهنگي و اقتصادي همکاري‌ها گسترش پيدا کند.
نصرتي با اشاره به امضاي تفاهم‌نامه عقد خواهرخواندگي با شهر پروجا ايتاليا و نهايي شدن اين موضوع گفت: يکي از مباحث اصلي شهر قزوين توسعه گردشگري است و همچنين اولويت چشم انداز شهر قزوين با استفاده از ظرفيت 130هزار دانشجو، دانشگاهي مي‌باشد.
شهردار قزوين با اشاره به ويژگي‌هاي شهر قزوين و چگونگي فعاليت پارلمان محلي بيان کرد: شهر قزوين شهر تاريخي است که با مطالعه خواهرخواندگي دو شهر مورد پذيرش قرار گرفت.
وي با بيان اينکه شهر قزوين 2500سال سابقه شهرنشيني دارد و به مدت 54 سال پايتخت ايران در دوره صفويه بوده است، گفت: قزوين در گذشته نقش بارانداز ايران و روسيه بود و همچنين شهر قزوين در سال آينده ميزبان شهرهاي جاده ابريشم خواهد بود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط