شنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

ايرانخواه، مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين:

احداث توقفگاه بزرگ اتوبوسراني امام علي(ع) با ظرفيت 300دستگاه اتوبوس

محمدحسن ايرانخواه، مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين گفت: بهره‌برداري از توقفگاه بزرگ اتوبوسراني امام علي(ع)، بازسازي 20دستگاه اتوبوس و راه‌اندازي يک دستگاه اتوبوس دو طبقه در راستاي افزايش رفاه حال شهروندان به تحقق رسيده است.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ محمدحسن ايرانخواه در آئين افتتاح توقفگاه بزرگ اتوبوسراني امام علي(ع)، بازسازي 20دستگاه اتوبوس و راه‌اندازي يک دستگاه اتوبوس دو طبقه  که با حضور نمايندگان مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي، استاندار، اعضاي شوراي شهر، شهردار و ساير مسوولان استاني و شهري در ناحيه شهري مينودر در توقفگاه بزرگ اتوبوسراني امام علي(ع) برگزار شد، افزود: مرحله اول پروژه احداث توقفگاه بزرگ اتوبوسراني امام علي(ع) در مساحت 9 هکتار با اعتبار 8ميليارد تومان با همکاري سازمان عمران شهرداري قزوين، اداره کل مسکن وشهرسازي استان و شهرداري قزوين به بهره برداري رسيده است.
ايرانخواه با بيان اينکه پروژه احداث توقفگاه بزرگ اتوبوسراني امام علي(ع) از يک و نيم سال گذشته آغاز شد، بيان کرد: در سال‌هاي گذشته توقفگاه اتوبوس‌ها در بلوار معلم بود که شهروندان ساکن در اين محله اظهار کردند که اين توقفگاه باعث ايجاد مزاحمت شده است که شوراي شهر و شهرداري تصميم گرفت اين توقفگاه  را به بلوار امام علي(ع) منتقل کند.
وي يادآور شد: اکنون ظرفيت اين توقفگاه 300دستگاه اتوبوس و ظرفيت تعميرگاه اين توقفگاه  50دستگاه اتوبوس مي باشد.
ايرانخواه عنوان کرد: مخزن ايستگاه سوخت گيري اين توقفگاه 240ليتراست و در اين مجموعه از آب و برق شهري استفاده نمي شود و در اين مکان برق توليد مي شود.
مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين گفت: 5 هکتار زمين آسفالت شده در اين توقفگاه وجود دارد که به منظور استفاده در حوادث غيرمترقبه با استقرار هزار چادر پيش بيني شده است که اين موضوع براي شهر بسيار مهم مي‌باشد.
وي با بيان اينکه اين توقفگاه داراي همه امکانات مورد نياز مي باشد، گفت: آب جهت شستشو دستگاه هاي اتوبوس به گونه اي طراحي شده است که 10بار با تصويه آب قابل استفاده است.
ايرانخواه گفت: براي اجراي فازهاي بعدي اين توقفگاه 20ميليارد تومان اعتبار نياز است که اميدواريم با مساعدت هاي لازم اين پروژه به طور کامل مورد بهره برداري قرار گيرد.
ايرانخواه با اشاره به بازسازي دستگاه‌هاي اتوبوس گفت: از سال 90چون واردات اتوبوس ممنوع شد اين سازمان اقدام به بازسازي اتوبوس ها کرد که از سال 90 تا اکنون از مبلغ 15 ميليون تومان تا 40ميليون تومان براي بازسازي هر دستگاه  اتوبوس هزينه کرده است.
وي گفت: يک دستگاه اتوبوس دو طبقه با بودجه شهرداري با اعتبار 180ميليون تومان خريداري شده است که مختص گردشگران مي باشد.
گفتني است؛ در پايان مراسم از رانندگان نمونه و عوامل اجرايي پروژه با اهداي لوح تقدير به عمل آمد.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط