دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

تقدیم لایحه بودجه پیشنهادی سه هزار و ۹۰۰میلیاردی تومانی شهرداری قزوین به شورای اسلامی‌ شهر قزوین

لایحه بودجه پیشنهادی سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری قزوین یکشنبه شب از سوی دکتر صباغی شهردار قزوین برای تصویب به صحن علنی شورای اسلامی این شهر تقدیم شد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ مهدی صباغی شامگاه یکشنبه در نشست تقدیم بودجه پیشنهادی شهرداری در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: از جمله ماموریت های بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ می‌توان به استقرار حکمرانی شهری و مدیریت شهری کارآمد و یکپارچه، شکوفایی اقتصاد شهری با تکیه بر تبدیل ظرفیت ها به فرصت های سرمایه گذاری، توسعه کالبدی متوازن و گسترش فضاهای شهری سرزنده، پویا و امن و هوشمندسازی زیرساخت های شهری، عدالت در توزیع خدمات با نگاه ویژه در مناطق کمتر برخوردار، توسعه حمل و نقل عمومی پاک و روان در سطح شهر، ارتقاء ایمنی و تاب آوری شهری در توسعه حمل و نقل عمومی پاک و روان اشاره کرد.

وی شرایط اقتصادی ناپایدار و تورم فزاینده و غیرقابل پیش بینی در هزینه های عمرانی شهری، افزایش شیب رشد هزینه های جاری در مقایسه با رشد منابع درآمدی، کاهش سهم کمک های دولتی در منابع مالی شهرداری و روند صعودی هزینه های توسعه و نگهداری سازه ها، تجهیزات و زیرساخت های شهری را از جمله تهدیدات پیش رو بودجه پیشنهادی ۱۴۰۳ شهرداری برشمرد.

شهردار قزوین عینیت بخشیدن به تحقق اهداف و ماموریت های برنامه راهبردی در قالب برش یکساله برنامه،تاکید برنامه بر عملیاتی نمودن مباحث فرهنگی و هویتی و سبک زندگی ایرانی _اسلامی، قرار دادن موضوع اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت اجرای پروژه های عمرانی، انطباق بودجه شهرداری با برش یکساله برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله سوم بهبود و توسعه منابع درآمدی پایدار، حرکت در راستای انطباق مصارف با منابع شهرداری، نگاه ویژه به موضوع هوشمند سازی شهر و اتخاذ رویکرد محله محوری و عدالت در توزیع امکانات سطح شهر را فرصت های این بودجه پیشنهادی ذکر کرد.

شهردار قزوین در ادامه به بیان جزییات و سرفصل های بودجه پیشنهادی پرداخت و گفت: بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲، حدود ۳۰ درصد رشد دارد.

صباغی خاطرنشان کرد: از بودجه سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی، ۳۷ درصد متعلق به هزینه های جاری ،۶۲ درصد متعلق به پروژه های عمرانی و یک درصد جهت بدهی های شهرداری پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: از بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳، حدود ۶۸ درصد سهم درآمدهای عمومی، ۲۸ درصد واگذاری دارایی سرمایه ای و ۴ درصد هم سهم اوراق و وام می باشد.

صباغی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بیشترین سهم از پروژه های عمرانی در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به توسعه حمل و نقل عمومی عمومی پاک و روان در سطح شهر قزوین اختصاص داده شده است.

شهردار قزوین در پایان گفت:امیدواریم با همدلی شهرداری و شورای اسلامی شهر و تلاش مدیران شهری بتوانیم گام های بلندی را در توسعه‌ قزوین برداریم.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط