شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۱

آئینی معاون وزیر راه و شهر سازی:

اولین پروژه کلید به کلید کشور امروز در قزوین کلید خورد

آئینی معاون وزیر راه و‌شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از آغاز اجرای اولین پروژه کلید به کلید کشور در محله هادی آباد قزوین خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ محمد آئینی در آیین افتتاح پروژه خانه سلامت اجتماعی و کلنگ زنی ۳۲۰ واحد مسکونی محله هادی آباد قزوین که در آستانه  چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد،گفت: امروز اولین پروژه «کلید به کلید کشور» در قزوین کلید خورد تا با مشارکت شهرداری قزوین ساخت ۳۲۰ واحد مسکونی از فردا آغاز شده و به زودی به دست شهروندان برسد.

وی افزود: این نگاه مثبت دولت سیزدهم به بازسازی بافت های فرسوده بوده است که باعث شده امروز در تعامل و همکاری شهرداری قزوین با بنیاد مسکن  این پروژه کلنگ زنی و به مرحله اجرا برسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در همین راستا در محله هادی آباد قزوین شاهد محله سازی از نوع اسلامی آن هستیم که همه امکانات از قبیل سرای محله و مسجد به موازات هم در دسترس مردم قرار خواهد‌ گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از آرمان‌های انقلاب، رفع تبعیض‌های ناروا در کشور است، اظهار کرد: ایجاد امکانات عادلانه و رفع تبعیض ناروا در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی از آرمان‌های مهم انقلاب به شمار می‌آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی در کشور با کمبودها و محرومیت‌های نظیر امکانات بهداشتی، آموزشی، ورزشی، انتظامی، فضای سبز و غیره روبرو هستند و این وظیفه ما در شرکت بازآفرینی شهری ایران است در یک اقدام مشترک با سایر دستگاه ‍‌های ذی ربط، سرانه‌های خدمات محلات ناکارآمد را به سطح متوسط سرانه‌های همان شهر برسانیم.

آیینی با  بیان اینکه با تلاش و پیگیری باید بدمسکنی در کشور کاهش پیدا کند، توضیح داد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مسکن ناپایدار و لرزان در محلات هدف و مصوب بازآفرینی شهری شناسایی شده است که باید نوسازی این بناها سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون در حدود یک میلیون واحد مسکن بافت‌های نوسازی شده است، اظهار کرد: با همت و تلاش شرکت بازآفرینی شهری ایران از ابتدای تشکیل شرکت تاکنون ۱۸۱۵ پروژه زیربنایی و روبنایی توسط شرکت و ۳۸۵۸ پروژه زیربنایی و روبنایی توسط سایر دستگاه‌ها در سکونتگاه‌های غیررسمی انجام شده است. همچنین ۳۹۰۰ کیلومتر طول از معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط