شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۱

صباغی شهردار قزوین:

نوسازی بافت فرسوده شهر قزوین سرعت می‌گیرد

صباغی، شهردار قزوین گفت: محدوده تملکات شهرداری در هادی آباد ۲ هکتار می باشد که شامل ۲۶۵ ساختمان مسکونی و تجاری مسکونی است، شهرداری نسبت به تملک ساختمانهای محدوده اقدام کرده و تملک ۲۵۲ خانه انجام شده و به زودی نوسازی این بافت فرسوده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قزوین؛ مهدی صباغی در آیین بهره برداری از خانه سلامت اجتماعی محله هادی آباد و کلنگ زنی ۳۲۰ واحد مسکونی در این محله، افزود: در نوسازی بافت فرسوده هیچ محدودیتی وجود ندارد و باید شهروندان را ترغیب به نوسازی بافت کرد.

وی اضافه کرد: تعداد قطعات مسکونی حاصل از تجمیع پلاکهای فرسوده فوق‌الذکر ۳۱ قطعه است که نسبت به طراحی ۳۳۰ واحد مسکونی به مساحت ۲۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع جهت بهره‌برداری قابل بهره‌برداری است و تملک ۱۳ ساختمان باقیمانده که تا پایان سال انجام خواهد شد.

صباغی خاطرنشان کرد: اکنون برای نوسازی بافت فرسوده هر واحد مسکونی در شهر قزوین 50 درصد تخفیف هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی مطابق ماده 16 قانون ساماندهی عرضه تولید مسکن برای بازسازی بافت‌های فرسوده تعلق می‌گیرد که با اخذ مجوزات لازم این درصد در هادی آباد به 100 رسیده است.

شهردار قزوین ادامه داد: با همکاری دستگاه‎های ذیربط استان سرعت نوسازی بافت فرسوده شهر قزوین بالا خواهد رفت و همچنین با مشوق های در نظرگرفته شده نیز مشارکت شهروندان برای این مهم افزایش پیدا خواهد کرد، همچنین حداکثر تخفیفات برای متقاضیان نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است.

شهردار قزوین با  اشاره به بهره برداری از خانه سلامت شهرداری قزوین در محله هادی آباد گفت: بخش اعظمی از اجرای طرح  بازآفرینی شهری بر عهده شهرداری‌ها است، برای پیشبرد اهداف موجود در محلات مورد هدف باید مردم را در طرح‌های موجود مشارکت دهیم که بر همین اساس شهرداری قزوین اقدام به ایجاد سراهای محله و نهادهای محله محور در بافت‌های فرسوده شهری کرده است.

وی با بیان اینکه بازآفرینی محلات قدیمی قزوین در دستور کار هست، افزود: با توجه به اینکه دولت سیزدهم محرومیت زدایی را در دستور کار قرار داده است و بر این اساس باید این سیاست در شهر قزوین یک اصل باشد.

شهردار ادامه داد: ساکنان مناطق بافت فرسوده در اشتغال و معیشت مشکل دارند و  بر این اساس یکی از اهداف اساسی خانه سلامت اجتماعی قزوین توانمند‌سازی  مردم محله به خصوص زنان با آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت های درآمد زایی است، در همین راستا درخواست ما این است که دستگاه‌های ذیربط به سهم خود کمک کنند تا آن ها وارد جریان بازآفرینی شوند.

وی در پایان افزود: مولفه امنیتی در محلات بافت فرسوده بسیار زیاد است و باید تلاش کنیم، مساله پایین و بالای‌شهر و منطقه بافت فرسوده و فضاهای دارای امکانات رفع شود بر همین اساس خانه سلامت کارگاه های آموزشی برای پیشگیری از جرایم با کمک معاونت اجتماعی، نیروی انتظامی و دادگستری برگزار خواهد کرد که در این راستا  نیازمند نگاه جهادی و انقلابی مدیران استانی هستیم.

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط