سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۱/۱۳

قاسمي، مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين خبر داد:

نورپردازي ميدان جانبازان و بلوار شهيد قدرت ا... چگيني به مناسبت دهه مبارک فجر

داريوش قاسمي، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت: همزمان با دهه مبارک فجر و به منظور ارتقاي جنبه زيبايي‌هاي بصري شهر در شب هنگام، ميدان جانبازان و بلوار شهيد قدرت الله چگيني از مقابل دانشگاه آزاد اسلامي تا ميدان شورا نور پردازي شدند.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري قزوين؛ قاسمي افزود: طراحي روشنايي شهري نه تنها موضوعي صرفاً تزئيني نيست بلکه روشي براي پاسخ به جست جوي ما براي روش پيشرفته تأمين امنيت و آسودگي بهتر و محيط مي‌باشد.

وي اضافه کرد: در طرح نورپردازي انجام شده در ميدان جانبازان و بلوار شهيد چگيني  با هدف نورپردازي دائمي مي‌باشد.

قاسمي افزود: براي اجراي اين طرح از هزار و 900 متر ريسه تک وات، تک رنگ سفيد مهتابي و 2هزار و 400 متر سيم بکسل بر روي تيرهاي برق نصب شده که ريسه‌ها نيز بر روي آن‌ها تعبيه شده است.

اين مسئول تصريح کرد: در نورپردازي بلوار شهيد قدرت الله چگيني از 29 پايه چراغ که بر روي آن‌ها  سازه‌هاي نوري در نظر گرفته شده است نصب شده است.

قاسمي در ادامه در تعريف نورپردازي گفت: نورپردازي تعريف‌کننده هويت و سيماي شبانه است و نبود نور و وجود تاريکي شب عوارضي همچون افزايش حوادث، تصادفات، جرائم و بزه‌کاري و کاهش امنيت اجتماعي را سبب مي‌شود.

وي گفت: از دلايل  اهميت نورپردازي محيط شهري مي‌توان از ايجاد امنيت، دلپذير کردن فضاي شهر و تأثير آن بر روان شهروندان  اشاره کرد.

به گفته مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين اصلي‌ترين لازمه زندگي شبانه نور است و بسياري از شهروندان به دلايل مختلف مانند شرايط کاري يا تحصيلي روزها امکان حضور در سطح شهر را ندارند، شهر براي همه شهروندان است و بايد شرايطي برابر براي همه فراهم شود.

قاسمي با قدرداني از مديرعامل شرکت توزيع برق قزوين و مديريت برق مينودر قزوين بابت همکاري و مساعدت در اين پروژه گفت: هر پروژه موفقي که در شهر اجرا مي‌شود نتيجه همکاري و همراهي ديگر مسئولان و مردم مي‌باشد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط