چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۱۴

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

ارتقاي دانش پاکبانان سرلوحه برنامه‌هاي سازمان پسماند شهرداري قزوين است

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: آموزش و ارتقاي دانش پاکبانان را به منظور «افزايش بهره وري ايمني شغلي سلامت فرد و جامعه» سرلوحه کارمان قرار داده ايم.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ مجتبي منتظري در مراسم تقدير از پاکبانان که با حضور شهردار، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري،اعضاي شوراي شهر، جمعي از مديران شهرداري و اهالي محله امامزاده حسين (ع) در مرکز پسماند شماره 2 شهرداري قزوين برگزار شد،افزود:امروزه توجه به جنبه‌هاي آموزش ايمني به منظور آگاهي يافتن کارکنان از اينکه چگونه با رعايت اصول ايمني فعاليت کنند باعث بهبود توليد، تدوام اشتغال و کاهش خطرات محيط کار مي‌شود.

منتظري اظهار کرد: با توجه به تهديداتي که پاکبانان با آن مواجه هستند و امکان انتقال بيماري که به خانواده و جامعه وجود دارد،افزايش سطح آگاهي آنان امر ضروري است، در اين راستا سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين آموزش را همواره به عنوان وسيله اي مطمئن براي بهبود کميفيت عملکرد و حل مشکلات مديريت مد نظر قرار داده است.

وي افزود: بدين جهت به منظور بهسازي و بهره‌گيري هر چه موثرتر از پاکبانان، بي شک آموزش يکي از مهمترين و موثرترين تدابير و عوامل براي بهبود امور سازمان به شمار مي رود.

وي اضافه کرد: در اين راستا با هدف ارتقاي دانش و مهارت پاکبان‌ها در راستاي افزايش بهره وري ايمني شغلي سلامت فرد و جامعه براي اولين بار در کشور استاندارد شغل و آموزش پاکبانان توسط سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين تدوين و در سال 88 توسط سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور تائيد و به ثبت رسيد و در تير ماه 89 مرکز آموزش پاکبان افتتاح شد.

اين مسئول خاطرنشان کرد: در تفاهم نامه اي با دفتر امور شهري استانداري قزوين و اداره کل آموزش فني و حرفه اي قزوين آغاز به کار کرد که با اجراي اين استاندارد تمامي کارگران فعال در حوزه خدمات شهري ملزم به دريافت گواهي مهارت شغل پاکبان مي باشند.

وي با بيان اين مطلب که تاکنون 480 نفر اين دوره‌ها را گذارنده اند،گفت: اکنون 500 نفر در حوزه مديريت پسماند کار اجرايي مي‌کنند که 320 نفر آنان پاکبان و 180 نفر راننده بخش ترابري هستند.

اين مسئول از برگزاري 180 ساعت دوره آموزشي شايستگي هاي شغلي در مرکز آموزش پاکبان سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد و گفت: توانايي برقراري ارتباط با شهروندان، توانايي حفظ بهداشت فردي، توانايي آماده‌سازي ابزار کار، توانايي رفت و روب دستي، توانايي جمع آوري و انتقال پسماند، توانايي جمع آواري ضايعات و لايروبي نهرها و کانال هاي روباز و سرپوشيده، توانايي ارائه گزارش اتفاقات، توانايي بارگيري مکانيکي زباله ها، توانايي انجام کمک‌هاي اوليه از جمله مباحثي مي باشد که در اين دوره‌ها ارائه شده است.

منتظري تصريح کرد:سازمان مديريت پسماند قزوين به دليل اهمت بالاي آموزش پاکبان اين موضوع را به عنوان يکي از موارد قرار داد خدمات شهري با پيمانکاران قرار داده است که در صورت اجرا نکردن آن جريمه براي پيمانکار در نظر گرفته مي‌شود.

وي با بيان اين مطلب که 70 درصد رفت و روب شهر به صورت سنتي انجام مي شود، گفت: بدون شک اجراي مکانيزاسيون خدمات شهري به عنوان خدمتي ماندگار و با هدف حفظ سلامت پاکبانان و رضايت مندي شهروندان چشم انداز روشني را براي حوزه خدمات شهري در عرصه خدمات رساني پديد خواهد آورد، لذا اين مهم در دستور کار سازمان قرار دارد.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين افزود: از سال 95 دستورالعمل حفاظت و ايمني کار ضميمه دفترچه پيمان خواهد شد و جزء به جزء به آن را مديريت خواهيم کرد.

در پايان مراسم از پاکبانان با اهداي گل و هديه تجليل به عمل آمد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط