2/4/2016

نصرتي، شهردار قزوين؛ مطرح کرد؛

آمادگي حمايت شهرداري قزوين از اجراي طرح ملي تلاوت قرآن کريم

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: شهرداري قزوين آمادگي همکاري مشترک براي اجراي طرح ملي تلاوت قرآن کريم در قزوين را دارد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در ديدار حسين مقدم کيا دبير اجرايي طرح ملي تلاوت قرآن کريم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي  افزود: طرح ملي تلاوت قرآن کريم طرح ارزشمندي است که اميدواريم بتوانيم در حد توان خود همکاري مشترکي در اين راستا داشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه شهر قزوين يک شهر تاريخي، فرهنگي و مذهبي است، بيان کرد: شهرداري قزوين اقدامات بسياري در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، انجام داده است.

نصرتي به استقرار دبيرخانه مجمع جهاني شهرهاي اسلامي در قزوين اشاره کرد و افزود: مديريت شهر قزوين توانسته با همراهي سازمان ملل اقدامات خوبي از طريق اين مجمع انجام دهد و همچنين در برگزاري بيست و چهارمين اجلاس نماز، دبيرخانه مجمع جهاني شهرهاي اسلامي براي اولين بار با ستاد اقامه نماز کشور همکاري مشترک انجام داد که امسال برگزاري اين اجلاس نسبت به سال‌هاي گذشته متفاوت بود.

شهردار قزوين ادامه داد: اکنون با مجمع جهاني اهل‌بيت در موضوعات مختلف در حال همکاري هستيم و براي همکاري در اجراي طرح ملي تلاوت قرآن هم اين آمادگي وجود دارد.

وي ادامه داد: شهرداري قزوين براي احداث 23 مسجد محلي، زمين واگذار کرده است و همچنين در احداث مساجد محلي کمکهاي کرده است.

شهردار قزوين پيشنهاد داد: مي‌توان با همکاري مناسب از فضاهاي قرائت‌خانه مساجد محلي براي آموزش قرآن استفاده کرد.

استفاده از فضاهاي شهري براي معرفي قرآن آموزان موفق

حسين مقدم کيا، دبير اجرايي طرح ملي تلاوت قرآن کريم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در ديدار خود با شهردار قزوين گفت: از فضاهاي شهري براي معرفي قرآن آموزان موفق در طرح ملي تلاوت قرآن کريم و معرفي خود اين طرح استفاده شود.

وي افزود: تقاضا داريم تا شهرداري قزوين براي جذب مناسب نوجوانان در طرح ملي تلاوت قرآن کريم به اين مجموعه کمک کند.

دبير اجرايي طرح ملي تلاوت قرآن کريم گفت: طرح ملي تلاوت قرآن کريم با هدف کشف و پرورش استعدادهاي قرآني و آموزش تخصصي نوجوانان در 18 استان کشور اجرا مي‌شود.

وي تصريح کرد: طرح ملي تلاوت قران با رهنمودهاي مقام معظم رهبري آغاز شده و نوجوانان کشور با تلاوت و حفظ قرآن با مفاهيم قراني هم آشنا مي‌شوند.

وي با بيان اينکه طرح ملي تلاوت قرآن کريم از سال 91 در کشور آغاز شده و امروز با گذشت 4 سال شاهد اجراي آن در 18 استان و 21 شهر کشور هستيم، افزود: اين طرح با هدف کشف و پرورش استعدادهاي قرآني و آموزش تخصصي قرائت قرآن ويژه نوجوانان پسر هشت تا 14 سال در سه دوره سه‌ساله تدوين و اجرا مي‌شود.

 

مقدم کيا بيان کرد: در سه‌ساله دوم موضوع معرفي و پرورش نوجوانان در سطح کشور و سه‌ساله سوم معرفي در سطح بين‌المللي عملياتي مي‌شود که اکنون مرحله اول به پايان رسيده است.

مقدم کيا بيان کرد: در قزوين هم خوشبختانه استعدادهاي قرآني فراواني وجود دارد و موسسه مدينه الرسول به‌عنوان پيشگام اجراي اين طرح انتخاب شده که اميدواريم نتايج طرح قابل‌قبول باشد.

وي گفت: در کنار اين طرح مهم با همه تغيير و تحولات دولتي به‌صورت پيوسته و بدون توقف اجرا شده و با نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد نتايج ارزشمندي داشته است.

دبير اجرايي طرح تلاوت قرآن کريم يادآور شد: مسابقات قرآني شوق تلاوت ويژه نخبگان قرآني هم از ديگر کارهاي اين نهاد است که در سه سطح مقدماتي، نهايي، نيمه‌نهايي برگزار مي‌شود.

مقدم کيا گفت: 15 نفر از منتخبان اين رقابت‌ها براي شرکت در مسابقات قرآني مرحله بعدي عازم دارالقرآن حضرت ابوالفضل العباس(ع) در کربلا خواهند شد.

پايان پيام

 

 

 

 

related images