دوشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۱۹

وزيري‌نژاد؛ مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

شهرداري قزوين گام هاي خوبي در ترويج فرهنگ نماز برداشته است

سعيد وزيري نژاد؛ مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين با بيان اين مطلب که نماز مهمترين شاخص کار فرهنگي در جامعه مي باشد، گفت:شهرداري قزوين گام هاي خوبي در ترويج فرهنگ نماز برداشته است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد در جلسه تجليل از فعالان نماز شهرداري قزوين و دوره آموزشي شيوه هاي دعوت از فرزندان به نماز که در سالن اجتماعات قائم شهرداري منطقه دو قزوين برگزار شد؛ افزود:نماز، قرآن و اهل بيت (ع) در صدر کارهاي فرهنگي قرار دارد که  قدم هاي خوبي توسط شهرداري قزوين در زمينه توسعه فرهنگ نماز در سطح شهر قزوين صورت گرفته است که از آن جمله مي توان به راه اندازي نمازخانه هاي مجهز در تمامي ادارت و سازمان هاي تابعه شهرداري قزوين اشاره کرد.

وي با تاکيد بر اين نکته که يکي از معيارهاي شهر اسلامي وجود مساجد در اين شهرها است،اظهار کرد: در اين راستا نصرتي، شهردار قزوين حدود سه سال قبل با آيت اله باريک، امام جمعه وقت قزوين درباره احداث مساجد محلي طرح موضوع کرد، مبني بر اينکه جهت ساخت مساجد محلي زمين اهدا مي‌کند که با تأييد آيت اله باريک، احداث 23 مسجد محلي در 23 نقطه شهر قزوين به ويژه مناطق فاقد مسجد در دستور کار قرار گرفت که اکنون اين مساجد بين 20 تا 80 درصد پيشرفت فيزيکي دارند و در برخي از اين مساجد نيز نماز برپا مي گردد.

اين مسئول در ادامه خاطرنشان کرد:در بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز که در قزوين برگزار گرديد، مقرر شد در اجلاس هاي بعدي علاوه بر استانداران موفق در امر نماز از شهرداران نمونه در احياي نماز نيز تقدير شود تا روند احداث نماز خانه و مساجد در سطح کشور شتاب بيشتري بگيرد.

به گفته وزيري نژاد، با توجه به اينکه شهر قزوين شهر دارالمومنين است و دبيرخانه مجمع شهرهاي اسلامي در قزوين مي باشد و مهمترين معيار شهر هاي اسلامي مسجد است، مسئولان استاني بايد در جهت شتاب هر بيشتر روند توسعه مساجد شهر قزوين گام بردارند.

وي خاطرنشان کرد: خوشبختانه در پنج سال گذشته شهرداري قزوين رتبه عالي در سطح استان به خود اختصاص داده است، البته ارزيابي شهرداري قزوين با بيش از 50 ساختمان و سازمان تابعه در کنار دستگاه هاي اجرايي کوچک با کارمندان اندک کمي بي انصافي است، ولي با اين وجود در امر توسعه فرهنگ نماز موفق بوده ايم.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط