سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۱/۲۰

از سوي سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين؛

اختتاميه جشنواره عکس‌هاي موبايلي با محوريت تخلفات ترافيکي برگزار شد

اختتاميه جشنواره عکس‌هاي موبايلي با محوريت تخلفات ترافيکي،با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين در سالن اجتماعات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ جشنواره عکس‌هاي موبايلي با محوريت تخلفات ترافيکي با همکاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري،پليس راهور و سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين به منظور افزايش ديد ترافيکي شهروندان نسبت به موضوعات ترافيکي به ويژه تخلفات اين حوزه برگزار شد که بيش از 592 اثر به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده بود.

ميزاني،معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين در اين مراسم گفت:برپايي جشنواره عکس‌هاي موبايلي با محوريت تخلفات ترافيکي رويکردي جديد در حوزه فرهنگي است که سبب پايين آمدن آمار تصادفات مي‌شود و بايد از اين ظرفيت‌ها به شکل مطلوبي استفاده کرد.

وهاب ميزاني به تلاش‌هاي جدي صورت گرفته براي کاهش آمار تصادفات در سطح شهر اشاره کرد و افزود: کشور ما آمار بالايي در حوزه تصادفات جاده‌اي دارد و با وجود تمام فعاليت‌هاي انجام پذيرفته، نتوانسته‌ايم به شرايط ايده‌آل دست پيدا کنيم.

وي اظهار کرد: کشوري نظير ژاپن توانسته با وجود داشتن خودروهاي بيشتر با نهادينه کردن فرهنگ ترافيک، آمار تصادفات بسيار کم‌تري را نسبت به کشور ما داشته باشد که ما نيز بايد در اين مسير حرکت کرده و آمار تصادفات خود را پايين آوريم.

ميزاني رفتار صحيح ترافيکي را احترام به حقوق ديگران دانست و گفت: بايد شهروندان با رعايت قوانين به حقوق همه احترام بگذارند و بدون ايجاد مزاحمت براي ديگران به رانندگي بپردازند.

اقدامات فرهنگي در حوزه فرهنگ ترافيک بايد افزايش يابد

محمدي، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي قزوين نيز در اين مراسم گفت: براي کاهش تصادفات بايد اقدامات فرهنگي در حوزه فرهنگ ترافيک افزايش يابد.

محمدرضا محمدي افزود: فعاليت‌هاي فرهنگي در حوزه رانندگي بهترين راهکار براي کاهش آمار تصادفات در کشور است و در اين زمينه همه بايد کمک کنند تا آمار تصادفات در کشور به نقطه صفر برسد.

وي با اشاره به اينکه 90 درصد رانندگان معتقد به رعايت قانون هستند،اظهار کرد:البته رانندگاني هم وجود دارند که همواره قانون را رعايت نکرده و مرتکب تخلف رانندگي مي‌شوند که بايد با فرهنگ‌سازي اين مشکل را نيز برطرف کرد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي قزوين با اشاره به جشنواره عکس‌هاي موبايلي با محوريت تخلفات ترافيکي،عنوان کرد: اين جشنواره کار بسيار خوبي از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين است که در راستاي نهادينه کردن فرهنگ صحيح رانندگي برگزار شده و بايد اين گونه برنامه‌هاي فرهنگي استمرار داشته باشد.

وي با بيان اينکه بايد اقدامات فرهنگي براي کاهش تصادفات را در جامعه افزايش دهيم،گفت:فعاليت‌هاي فرهنگي در اين حوزه اثرات مثبت بسيار زيادي دارد و همه بايد در اين حوزه کمک کنند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي قزوين تصريح کرد: اميدواريم جشنواره عکس‌هاي موبايلي ديگري نيز با موضوع رعايت مقررات رانندگي برگزار شود و مردم عکس‌هايي را با اين مضامين ثبت کنند.

گفتني است؛امير غفوري، سعيد تاسا و فروزان نجاري به ترتيب موفق به کسب عناوين اول تا سوم جشنواره عکس‌هاي موبايلي با «محوريت تخلفات ترافيکي» شدند و با اهداي تنديس جشنواره و جوايز نقدي از آنان تقدير شد، همچنين در اين جشنواره به  10 نفر برتر به رسم يادبود لوح و جوايزي اهدا شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط