چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۲۸

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

حفر 36 حلقه چاه جذبي در شهر قزوين

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: سازمان مديريت پسماند در 10 ماه گذشته به منظور جلوگيري از آبگرفتگي معابر و هدر رفت آب‌هاي سطحي حاصل از بارش برف و باران، اقدام به حفر 36 حلقه چاه جذبي کرده است.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛منتظري افزود: گسترش سطح شهر و پوشش معابر با مصالح نفوذ ناپذير از يک طرف موجب افزايش روانآب ناشي از نزولات جوي به ميزان چندين برابر گرديده و از طرف ديگر با تجاوز به حريم مسيلها و کانالهاي عبور دهنده سيلاب در سطح شهر از ميزان ظرفيت عبور دهي آنها کاسته شده است.

منتظري اضافه کرد: براي مقابله با خطر آب گرفتگي مناطق مسکوني و کنترل روان آب سطح شهر که پس از هر بارندگي بوجود مي‌آيد اقدامات پيشگيرانه‌اي انجام شده که مي‌توان به حفر 36 حلقه چاه جاذب در  10 ماه گذشته در سطح شهر اشاره کرد.

وي ادامه داد: 32 حلقه چاه‌ جذبي در محدوده منطقه يک با هزينه‌اي بالغ بر يک ميليارد و 800 ميليون ريال و 4 حلقه چاه در سطح منطقه 2 با هزينه اي بالغ بر 230 ميليون ريال  با هدف جلوگيري از آبگرفتگي‌ها و ساماندهي معابر اصلي و فرعي سطح شهر و ايجاد معابر ايمن با تردد مطلوب حفر گرديد.

اين مسوول ادامه داد: در همين راستا 33 حلقه چاه در محدوده منطقه يک با هزينه اي بالغ بر يک ميليارد و 700 ميليون ريال و 9 حلقه چاه در سطح منطقه 2 با هزينه اي بالغ بر 350  ميليون ريال  لايروبي و گسترش  و همچنين 25 چاه نيز در سطح منطقه يک با هزينه اي بالغ بر 250 ميليون ريال بازبيني داده شده است.

منتظري اضافه کرد:در حال حاضر دو هزار و 72 حلقه چاه جاذب در سطح شهر وجود دارد که هر ساله 10 در صد آن طبق برنامه اي مدون توسط سازمان حفاري ،بازبيني،لايروبي و گسترش داده مي شود.

اين مسئول  در ادامه تصريح کرد: در تلاش هستيم با حفر چاه‌هاي جذبي بيشتر، نقش بسزايي را در حفظ و احياي سفره‌هاي زيرزميني داشته باشيم  و با مشارکت جدي شهروندان در عدم تخليه زباله و نخاله‌هاي ساختماني در انهار باعث جلوگيري از آب‌گرفتگي در زمان بارش باران شويم.

منتظري در ادامه خاطر نشان کرد:سطح منطقه يک به واسطه شيب شمالي-جنوبي شهر، بيشترين ميزان آبهاي سطحي را از ساير مناطق دريافت مي کند به همين منظور تعداد چاه هاي حفر شده درسطح اين منطقه بيشتر از ديگر مناطق است.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين  با اشاره به اينکه منطقه يک به عنوان جنوبي ترين منطقه شهر محل سرريز آب هاي سطحي از شهر است و موقعيت حساسي دارد، گفت: نظارت بر لايروبي کانال‌ها و انهار در سطح شهر از ديگر اقداماتي است که به منظور مديريت بارش هاي فصلي و رفع آبگرفتگي هاي احتمالي به صورت مستمر انجام مي شود.

وي در پايان  با تاکيد بر عدم تخليه زباله در جريان آب هاي سطحي، خواستار مشارکت بيشتر شهروندان شد و تصريح کرد: امسال با بهره برداري از چاه هاي حفر شده و  لايروبي و بستر سازي انهار و کانال ها در مديريت آب هاي سطحي شهر مشکلي نخواهيم داشت.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط