شنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۵

همتي، استاندار قزوين:

توسعه پايدار شهر با حفظ منابع طبيعي امکان‌پذير است

فريدون همتي، استاندار قزوين گفت: يکي از الزامات توسعه شهر حفظ منابع طبيعي است، بنابراين بايد توسعه شهر بدون آسيب‌رساندن به منابع طبيعي باشد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ همتي در آئين جشن درختکاري در بوستان ملاخليلا افزود: بايد در کنار توسعه شهر منابع طبيعي حفظ، احياء و تقويت شوند تا توسعه شهرها پايدار باشند.

وي با اشاره به آيات قرآني درباره درختکاري و حفظ منابع طبيعي گفت: با توجه به شرايط زندگي ماشيني، آپارتماني و صنعتي تنها چيزي که به مردم آرامش مي‌دهد منابع طبيعي است که بايد در حفظ آن کوشا باشيم.

استاندار قزوين افزود: بايد به محيط زيست احترام بگذاريم  چراکه اگر ما انسان‌ها طبيعت را تهديد کنيم قطعا طبيعت هم زندگي ما را تهديد خواهد کرد.

وي با تاکيد بر ترويج فرهنگ کاشت درخت در بين شهروندان افزود: يکي از مولفه‌هاي معرفي شهر قزوين از گذشته وجود باغستان‌هاي اين شهر بوده است، بنابراين بايد از تخريب باغستان‌ها جلوگيري کرد.

همتي بيان کرد: با توجه به آغاز سال جديد بايد توجه ويژه به نظافت شهر قزوين و بوستان‌هاي اين شهر براي استقبال از مسافران نوروزي کرد.

استاندار قزوين با اشاره به ابتکار شهرداري قزوين براي کاشت 3هزار درخت به ياد سه هزار شهيد قزوين گفت: اين ابتکار بسيار خوبي است که بايد در بين مسوولان ترويج پيدا کند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط