7/23/2012

نصرتي، شهردار قزوين در ديدار با شهردار مشهد:

بيش از 4هزار ميليارد ريال بودجه سرمايه‌گذاري توسط شهرداري قزوين جذب شد

در راستاي تبادل نظر و بهره‌گيري از تجربيات در زمينه ارائه خدمات بهتر به شهروندان، مديران شهري شهرداري قزوين با شهردار و مديران شهري شهرداري مشهد ديدار و گفتگو كردند.

 

شهردار قزوين گفت: شهرداري قزوين توانست با استفاده از تجربيات كلان شهرها و تدوين آئين‌نامه‌ها طي سه سال گذشته بيش از 4هزار ميليارد ريال بودجه سرمايه‌گذاري جذب كند.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در جلسه مشترك بين مديران شهرداري قزوين و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين با شهردار و مديران شهرداري مشهد با اظهار اينکه مهم‌ترين هدف براي بازديد از پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري مشهد تبادل نظر در خصوص حوزه سرمايه‌گذاري است، افزود: اميدواريم بتوانيم از تجربيات شهرداري مشهد در زمينه نحوه جذب و تحقق بودجه شهرداري مشهد و همچنين در خصوص پيوست‌هاي فرهنگي و اجتماعي براي پروژه‌ها شهرداري مشهد استفاده کنيم.
وي با بيان اينکه با توجه به ويژگي‌هاي گردشگري و تاريخي شهر قزوين به دنبال ارتباط بهتري با کلان شهرها به خصوص شهر مشهد هستيم، بيان کرد: از شهردار و مديران شهري شهرداري مشهد دعوت مي‌کنيم تا در جشن روز قزوين در 9 شهريورماه شرکت کنند.
انتقال تجربيات باعث افزايش کيفيت ارائه خدمات به شهروندان مي‌شود
سيد محمدپژمان، شهردار مشهد در ادامه نيز با اظهار اينکه خوشحال هستيم که اين ارتباطات و انتقال تجربيات باعث افزايش کيفيت ارائه خدمات به شهروندان مي‌شود، گفت: هر شهري در موضوعات خاصي داراي برجستگي‌هاي خاصي است، بر اين اساس مي‌توان با ادامه اين ارتباطات بين مديران شهري در زمينه‌هاي مختلف تجربيات خوبي را کسب کرد.
شهردار مشهد با اشاره به مشکلات جذب منابع پايدار توسط شهرداري‌ها بيان کرد: شهرداري ها فقط مي‌توانند از طريق بخش خصوصي در توسعه شهر سرمايه‌گذاري کنند و همچنين افزايش مشارکت شهروندان و استفاده از اوراق مشارکت مي‌تواند در توسعه شهر موثر خواهد بود.
پژمان با بيان اينکه در موضوعات سرمايه‌گذاري بايد قدرت شناخت و تعريف پروژه‌هاي جذاب را داشته باشيم تا بتوانيم در جذب سرمايه‌گذار موفق باشيم، افزود: شهرداري مشهد به دنبال کاهش هزينه‌ها و واگذاري امور به بخش خصوصي است.
اين مقام مسوول با تاکيد بر اينکه شهرداري مشهد پيوست‌هاي فرهنگي و اجتماعي را براي اجراي پروژه‌ها را جدي گرفته است، گفت: پروژه‌هاي بالاي 5 ميليارد تومان شهرداري مشهد داراي مهندسي ارزش و فرهنگي است تا آثار اجتماعي پروژه‌ها در شهر و حوزه‌هاي پيرامون مشخص شود.
در ادامه عباس ظاهري رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين نيز سووالاتي در خصوص شيوه واگذاري خدمات شهرداري به بخش خصوصي و مشارکت مردم در عمران و آبادي شهر پرسيدند.
خاطر نشان مي‌شود؛ رياست و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين، شهردار و مديران شهرداري قزوين از پروژه هاي قطارشهري، ترمينال مركزي، فرهنگ سراي زيارت، اجراي لوله هاي مشترك تاسيسات شهري(انرژي) و پروژه سرمايه گذاري 8 بهشت قرآن و عترت شهر مشهد بازديد به عمل آوردند.
پايان پيام

 

related images