چهارشنبه ۱۳۸۹/۰۷/۲۱

دكتر همداني، معاون شهردار قزوين :

دوربين هاي كنترل سرعت بزودي در خيابان هاي شهر قزوين نصب مي شود

خيابان هاي پرتردد شهر قزوين تا 3 ماه آينده به سامانه نسل سوم دوربين هاي سرعت سنج و پلاك خوان مجهز مي شوند.

به گزارش روابط عمومي حوزه معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري قزوين؛ دكتر سيد مهدي يدي همداني، معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري قزوين با اعلام خبر فوق افزود: باتوجه به رشدروز افزون صنعت حمل و نقل جاده اي درجهان امروز و به تبع آن گسترش استفاده از وسائط نقليه كوچك وبزرگ در معابر، كنترل ومديريت جاده ها و راه هابه ضرورتي انكارناپذير تبديل شده است.

همداني با اشاره به مشكلاتي كه امروزه در صنعت حمل و نقل وجود دارد، خاطر نشان کرد: صرف نظر از آسيب هاي رواني، اجتماعي و زيست محيطي، براساس آمارهاي موجود خسارات جاني و مالي بسياري تنها براثر تصادفات رانندگي بر پيكره اجتماع وارد مي شود كه بنا به نياز براي كاهش خسارات رانندگي روش هاي مديريت هوشمند ترافيك به اجرا درآمدند، كه در يك سيستم حمل ونقل سالم بتوانند بهبودهاي نسبي ايجاد كنند.
وي با تاكيد بر اينكه يكي از مهمترين دلايل اين حوادث، سرعت بالا و غيرمجاز خودروها است،تصريح کرد: كنترل سرعت خودروهاي عبوري از يك محور، مي تواند به كاهش قابل توجه فجايع رانندگي بيانجامد.
اين مقام مسئول با بيان اينکه در حال حاضر مشكلات ترافيك جاده اي در بسياري از كشورها با بهره گيري از سيستم هاي اصولي مديريت شهري و تكنيك ها و تجهيزات علمي و فناوري بخوبي مهار شده است، اذعان كرد: همان گونه كه واضح است جهت كنترل سرعت خودروهاي متخلف درحال عبور ابتدا به ابزارهايي جهت تشخيص نيازمنديم تا افرادي كه وظيفه مديريت وضعيت ترافيكي رابه عهده دارند، امكانات لازم وكافي را در اختيار داشته باشند تا بتوانند سرعت هاي غير مجاز را در جاده هاكاهش دهند كه قطعا ماحصل آن، كاهش تخلفات سرعت و تصادفات منجر به جرح و آسيب، ونيز كاهش تماس چهره به چهره پليس بافرد خاطي و در نهايت ايجاد انضباط ترافيكي است.               
معاون شهردار قزوين همچنين از خريد 7 دستگاه دوربين ثبت تخلفات سرعت خبر داد و اظهاركرد: اين تجهيزات با اعتباري بالغ بر2 ميليارد و98 ميليلون تومان خريداري شده است که در 3 ماه آينده با نصب در خيابان هاي پر تردد شهر، دراختيار پليس راهور قرار مي گيرد.
همداني با اشاره به مزاياي اين دوربين ها ياد آور شد: اين دوربين ها مجهز به فن آوري پردازش تصوير مي باشد كه تمامي عمليات سرعت سنجي و پلاك خواني توسط بخش نرم افزاريرا به صورت تمام خودكار انجام مي دهد؛ همچنين امكان ثبت تخلفات رانندگي چند خودرو عبوري را به طور همزمان از انواع سبك و سنگين دارد.
وي افزود: در اين دوربين ها امكان ثبت تخلفات رانندگي در تمامي شرايط آب و هوايي در طول شبانه روز تا فاصله بيش از 100 متر وجود داشته و خطا و اختلال در عملکرد آن نيزديده نمي شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط