سه‌شنبه ۱۳۸۹/۰۷/۲۷

نصرتي، شهردار قزوين:

دستگاه هاي خدمات رسان مطالبات شهرداري را پرداخت كنند

مطالبات شهرداري قزوين در خصوص مرمت آسفالت از ادارات خدمات رسان افزايش يافته و اين نهاد براي پيشبرد فعاليت هاي خود نيازمند تسويه حساب مطالبات خود و همكاري اين ادارات است.

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، مسعود نصرتي، شهردار، با بيان مطلب فوق افزود: هزينه هايي كه شهرداري در قالب خدمات و همكاري با ادارات از جمله هزينه هاي سنگين  مرمت آسفالت شركت آب و فاضلاب پرداخت كرده، مازاد برتوان فعلي شهرداري قزوين است.

نصرتي با بيان اينكه امسال شهرداري قزوين براي 4 دستگاه خدمات رسان آب و فاضلاب، مخابرات، برق و گاز حدود 100 كيلومتر مصوبه و مجوز حفاري صادر كرده است ،اظهاركرد: براي جلب رضايت شهروندان نيز نظارت بر مرمت توسط پيمانكاران اين ادارات تا مرحله بيس و آسفالت را به نواحي هفت گانه شهرداري واگذار كرد.
وي گفت: اين امر با هدف افزايش كيفيت مصالح و تراكم صورت گرفت تا همانند سال هاي گذشته شاهد نشست محل هاي ترميم ترانشه نباشيم.
شهردار قزوين ادامه داد:اجراي مرحله بيس ريزي و آسفالت به عهده حوزه معاونت فني و عمراني و مناطق سه گانه شهرداري قرارگرفت كه با حدود 20 شركت پيمانكار از 4 اداره مذكور حمايت كردند و درحداقل زمان ممكن عمليات مرمت و آسفالت انجام شد.
وي تصريح كرد: با توجه به حجم حفاري ها در شبكه معابر و نابساماني حاصل از وسعت مرمت هاي ترانشه، عمليات روكش آسفالت در بخش اعظم اين شبكه ها، كوچه ها و خيابان ها با استفاده از پيمانكاران موجه و دستگاه نظارت مناسب انجام شد كه خوشبختانه مورد رضايت و استقبال شهروندان قرارگرفت.
نصرتي از انجام آزمايش هاي روزانه با هدف استفاده از آسفالت با كيفيت در سطح شهر خبر داد و تصريح كرد: آسفالت بسياري از خيابان هاي پر ترافيك در نيمه شب انجام شد كه در همين راستا جمعي از شهروندان با تماس هاي تلفني و كتبي رضايت خود را اعلام كردند.
وي در بخش ديگر از سخنانش به وضعيت نامناسب اقتصادي به خصوص براي شهرداري ها اشاره كرد و افزود: در چنين شرايطي شهرداري قزوين براي جلب رضايت عمومي در حال اجراي چندين پروژه بزرگ شامل بوستان، تقاطع هاي همسطح و غير همسطح و المان هاي شهري است كه براي پيشبرد اهداف و تسريع در روند پروژه ها نيازمند همكاري و مشاركت شهروندان در حوزه هاي سرمايه گذاري، تعريف پروژه، پرداخت به موقع عوارض ساليانه پسماند، نوسازي و كسب و پيشه است.
شهردار قزوين تلاش براي تقويت مديريت متحد شهري و پرداخت به موقع مطالبات شهرداري را نيز از سوي دستگاهها و ادارات خواستار شد و گفت: متاسفانه بخش اعظم مطالبات شهرداري از شركت آب و فاضلاب است كه عدم دريافت اين مبلغ شهرداري را در اجراي ساير برنامه ها و اقدامات خود با مشكل مواجه كرده است.
وي موفقيت ساير شهرها ازجمله اصفهان در اجراي پروژه هاي بزرگ مانند ميدان عتيق در شرايط سخت و محدودكاري را محصول همكاري و دلسوزي شهروندان و دستگاههاي اين شهر دانست و ابراز اميدواري كرد كه شهرداري قزوين نيز با فراهم آمدن چنين شرايطي بتواند دست به اقدامات گسترده تري بزند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط