پنجشنبه ۱۳۸۹/۰۷/۲۹

نظري پور،معاون شهردار قزوين:

مجوز ساخت و ساز در محور كورانه قزوين صادر مي شود

مجوز ساخت و ساز در قالب كاربري هاي مجاز در محور كورانه توسط شهرداري قزوين صادر مي شود.

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، فرزانه نظري پور معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين با بيان مطلب فوق افزود: به دليل درخواست هاي مكرر شهروندان و سرمايه گذاران، طرح ساماندهي محور كورانه حد فاصل كانال آبرساني و روستاي رزجرد در شوراي برنامه ريزي استان قزوين مصوب و  موانع صدور مجوز براي ايجاد 8 سرفصل كاربري مرتفع شد.

نظري پور ادامه داد: جاذبه جاده رزجرد و زيرساخت ها و تجهيزات آن و دسترسي به محور قزوين- الموت سبب توجه ويژه مالكين، صاحبان املاك، اراضي و روستاهاي واقع در مسير شامل كورانه، شينقر، ميانبر، رشتقون و رزجرد شده است.
وي با بيان اينكه روستاهاي مذكور صرفا داراي طرح هادي بوده و حدفاصل اين محدوده ها فاقد طرح بودند، تصريح كرد: اين امر موجب شد شهرداري قزوين با هدف ساماندهي اين محور نسبت به دعوت از مشاور  اقدام كند.
معاون شهردار قزوين با بيان اينكه نظارت شهرداري در محدوده حريم مجاز است، اظهار كرد: محدوده مطالعه اين طرح تا عمق 500 متر از هر طرف تا حد زيادي روابط ارگانيك و عملكردي اراضي اطراف جاده و پشت آن را در بر گرفت.
وي هدف از طراحي و ساماندهي اين محدوده را ايجاد فعاليت هاي تفرجي و گسترده در محيط، فعال كردن سكونت در روستاهاي مسير، بهبود سيماي ساخت و ساز با توجه شرايط طبيعي محيط پيراموني، حفاظت از منابع موجود، شناسايي ظرفيت هاي گردشگري و تاريخي محيط، توسعه درختكاري با گونه هاي درختي مقاوم به سرما و كم آبي، كاشت درختان سازگار با محيط و گياهان موجود در منطقه در جهت ساماندهي محور الموت به عنوان پل ارتباطي دشت قزوين و قلعه هاي واقع در كوه هاي البرز مانند خشچال، تقويت نقش فرامنطقه اي و ملي محور الموت، حفظ ايمني و امنيت سواره در طول مسير سفر و در نهايت ضابطه مند شدن اقدامات شهرسازي در محور و ساماندهي ناحيه كارگاهي و صنعتي واقع در شرق محور كورانه عنوان كرد.
نظري پور ضمن اينكه اين فرصت را زمينه ساز سرمايه گذاري بخش خصوصي و رونق اين محور دانست، درخصوص كاربري هاي مجاز در نظر گرفته شده براي اين محور را كه در 8 سرفصل پيش بيني شده است، گفت: تهيه طرح هاي ساماندهي و جزييات شهري براي احداث باغ ويلاها در مناطق مورد توصيه طرح و اجراي آن ها به صورت مجموعه هاي با مساحت حداقل 5 هكتار و سيال امكان پذير است.
وي افزود: در اين سرفصل بايد سطوح خدمات شهري شامل جهانگردي، پذيرايي، اقامتي، ورزشي، تفريحي، فرهنگي، اجتماعي، خدمات راهوندي و بهداشتي درماني و سطوح استفاده باغ ويلاها حداقل مساحت 2 هزار متر مربع و حداكثر زير بنا 160 مترمربع رعايت شود.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري ايجاد مراكز تفريحي، سرگرمي، فرهنگي، ورزشي در قالب رستوران، تريا، چاي خانه، كافي شاپ، سالن هاي غذاخوري برگزاري جشن ها و ميهماني ها را كاربري هاي تحت عنوان گردشگري و پذيرايي و حداقل مساحت عرصه براي اين سرفصل را 2 هزار مترمربع عنوان كرد.
وي با بيان اينكه ايجاد مراكز اقامتي، هتل، كمپينگ و اتراق سومين سرفصل كابري هاي مجاز در اين مسير است، اظهار كرد: حداقل مساحت عرصه براي احداث هتل 6 هزار و حداقل مساحت براي متل 4 هزار متر مربع است.
نظري پور از ايجاد مراكز عرضه و فروش كالا و خدمات مرتبط با محور نيز ياد كرد و گفت: احداث واحدهاي تجاري، سينما، رستوران، فضاي بازي كودكان، سرگرمي، تفريحي، ورزشي و فرهنگي كه 50 درصد آن تجاري و مابقي ساير كاربري هاي اشاره شده است، بر اساس ضوابط ساختماني در اراضي تجاري و در مقياس كلان نيازمند حداقل 5 هزار مترمربع زمين است.
اين مقام مسئول ايجاد و گسترش رستوران ها و مراكز فروش و عرضه مواد غذايي سريع را مشمول ضوابط مربوط به فضاهاي پذيرايي و گردشگري دانست و حداقل سطح مورد نياز براي اين سرفصل را 2 هزار متر مربع عنوان كرد.
وي با اشاره به موضوع مشاركت در 2 سرفصل تهيه و توزيع آب در محدوده طرح و ساماندهي ناحيه كارگاهي ادامه داد: آخرين سرفصل اين طرح راه اندازي مراكز بهداشتي و درماني است كه براي اين منظور حداقل 5 هزار مترمربع مساحت نياز است.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري قزوين در پايان گفت: شهروندان و متقاضيان براي هرگونه اقدام در زمينه ارائه درخواست و صدور پروانه مي توانند به حوزه معاونت شهرسازي و معماري و يا منطقه 2 شهرداري قزوين مراجعه كنند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط