سه‌شنبه ۱۳۸۹/۰۸/۱۱

مشاور شهردار قزوين:

شركتهاي اقماري بانك شهر ،بازوي اجرايي در ارائه خدمات هستند

هم اكنون 90 شعبه بانك شهر در كل كشور فعال است كه 27 شعبه متعلق به شهرستان‌هاست و 63 شعبه در تهران فعاليت مي‌كند كه با توجه به سياست كلان هيئت مديره بانك شهر تا پايان سال جاري اين تعداد شعب به 150 شعبه مي‌رسد.

 

 محمود نصرتي ، مشاور شهردار قزوين در مراسم افتتاح دومين شعبه بانك شهر قزوين كه در سالن اجتماعات قائم شهرداري و با حضور معاون سياسي -امنيتي استانداري و خبرنگاران رسانه ها برگزار شد، گفت: با توجه به سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي، از سال 79 مقرر شد بانك‌ها به صورت خصوصي اداره شده و بازار بانك‌ها رقابتي شود.
به گزارش ايلنا،نصرتي با بيان اينكه در حال حاضر 18 هزار شعبه بانك در كشور فعال است كه از اين تعداد يك‌هزار و 240 شعبه برابر 6.8 درصد شعب، متعلق به بانك‌هاي خصوصي است كه 21 درصد منابع جذب شده در سراسر كشور توسط اين تعداد بانك خصوصي است، اضافه كرد: بيش از500 هزار نفر سهام‌دار بانك خصوصي هستند و در سال 88‌ اين بانك‌هاي خصوصي يك‌هزار و 744 ميليارد ريال به دولت ماليات دادند كه اين نشان دهنده سودآوري اين بانك‌ها براي دولت است.
مشاور شهردار قزوين با بيان اينكه بانك شهر در دو سال گذشته به عنوان موسسه مالي و اعتباري شروع به فعاليت كرد و در بهمن سال گذشته مجوز بانك شهر را از بانك مركزي اخذ كرد، افزود:در دو سال فعاليت چهار شركت اقماري در اين بانك تشكيل شده تا بازوي اجرايي بانك بوده و خدمات تكميلي به شهروندان ارائه دهند.
نصرتي با اظهار اينكه يكي از اين شركت‌هاي اقماري، شركت كارگزاري است كه براي شفاف‌سازي معاملات و حذف واسطه‌ها تشكيل شده است ، گفت: ما در شهرداري قزوين مشتري شركت كارگزاري بانك شهر هستيم و خريد قير داريم و شركت‌هاي ديگري كه تشكيل شده شركت ليزينگ شهر، شركت سرمايه‌گذاري شهر و صرافي شهر است.
وي اعلام كرد: هم اكنون 90 شعبه بانك شهر در كل كشور فعال است كه 27 شعبه متعلق به شهرستان‌هاست و 63 شعبه در تهران فعاليت مي‌كند كه با توجه به سياست كلان هيئت مديره بانك شهر تا پايان سال جاري اين تعداد شعب به 150 شعبه مي‌رسد.
مشاور شهردار قزوين با اشاره به خدمات بانك شهر گفت: مشاركت در انتشار و فروش گواهي تراكم سيال ساختماني در سال 88، پرداخت تسهيلات به شهرداري قزوين در قالب سه قرارداد تسهيلات به مبلغ 26 ميليارد و 400 ميليون ريال، پرداخت يك ميليارد و 258 ميليون ريال تسهيلات به 42 نفر از پرسنل شهرداري از جمله خدمات بانك شهر در قزوين بوده است.
وي افزود: در حال حاضر نيز 6 ميليارد و 200 ميليون ريال تسهيلات قرض‌الحسنه براي 200 نفر از كاركنان شهرداري قزوين در دستور بانك شهر قزوين است.
نصرتي خاطرنشان كرد: يكي از تفاهمنامه‌هايي كه ما با بانك شهر داريم در خصوص مديريت داده‌هاي جاري بوده كه با توجه به اين تفاهمنامه، مشتري‌هاي شهرداري قزوين به بانك شهر مراجعه و تسهيلاتي دريافت كرده و تسهيلات را مستقيم به حساب شهرداري واريز مي‌كنند.
وي تأكيد كرد:در 6 ماهه‌اي كه تفاهم نامه امضا شده، 30 ميليارد و 200 ميليون ريال تسهيلات به 202 پرونده كه مشتري شهرداري بودند، پرداخت شده است.
مشاور شهردارنصب پنج دستگاه خود پرداز، تجهيز گيشه‌هاي بانك شهر در مناطق شهرداري و پايانه مسافربري آزادگان و شهرداري مركز قزوين را از ديگر اقدامات صورت گرفته توسط بانك شهر دانست و افزود: در حال حاضر انتشار اوراق مشاركت براي 1100 ميليارد ريال براي 4 پروژه عمراني در دستور كار است.
وي با اشاره به تفاوت بازار پول و سرمايه اضافه كرد: فعاليت بانك‌ها در بازار پول است و فرق بازار پول با بازار سرمايه در اين است كه در بازار پول تسهيلات دريافتي در همان دوره يا حداكثر دوره مالي بعد مستهلك شود ولي اوراق بهاداري كه در بازار سرمايه منتشر مي‌شود بيش از سه سال عمر دارد.
نصرتي با اظهار اين كه بازار سرمايه مشخصاتي دارد كه نبايد از آن غافل شويم و در بازار سرمايه ايران 85 هزار ميليارد تومان دارايي اين بازار است كه به صورت اوراق بهادار تحت اختيار اشخاص و نهادهاي شبه دولتي است، خاطر‌نشان كرد: اوراق مشاركت شهرداري‌ها در بورس و فرابورس بايد مبادله شود و فروش آن در بازار سرمايه است، بنابراين حجم عظيمي از دارايي مالي در بازار سرمايه است.
رئيس هيئت عامل بانك شهر در قزوين با اعلام اينكه بايد در بازار فرابورس و سرمايه فعال شويم تا جوابگوي مشتريان خود باشيم و براي اين منظور بايد شركت‌هاي اقماري در بانك شهر تأسيس كرده كه حلقه مفقوده بازار سرمايه و پول به هم متصل شوند،افزود: ما بايد به سمت بازار سرمايه حركت كنيم .
حسن نصيري قيداري ، مديركل روابط عمومي بانك شهر نيز در مراسم افتتاح دومين شعبه بانك شهر در قزوين با اعلام اينكه بانك شهر نيز يك بانك تخصصي است و تخصص آن نيز شهر است ،افزود: امروز شايد به دلايل اقتصادي برخي بانك‌ها مايل نباشند در عمران شهري، ساخت پل و احياي بافت‌هاي فرسوده سرمايه‌گذاري كنند، بانك شهر به اين منظور تشكيل شده كه نيازهاي شهري كشور را جواب دهند.
مديركل روابط عمومي بانك شهر با اشاره به اينكه بانك شهر سرمايه‌هاي خرد را جمع‌آوري و در حوزه تخصصي خود به مصرف مي‌رساند و به صورت تخصصي در فعاليت‌هاي شهري دخالت مي‌كند،اعلام كرد: شهرداري‌ها در دو سويه زنجيره ارزش براي بانك شهر مورد اهميت هستند، از يك جهت سرمايه‌گذار در اين بانك هستند و منابع خود را در اين بانك مي‌گذارند و از طرفي نيز به عنوان مصرف كننده و دريافت كننده تسهيلات و خدمات اين بانك هستند.
نصيري با اعلام اينكه شهرداري براي برطرف كردن نياز مالي به منابع اين بانك احتياج دارد و بانك نيز منابع خود را در اختيار اين مجموعه مي‌گذارد، خاطر‌نشان كرد: بانك شهر از تمام كارآفريناني كه در حوزه شهري، شهرسازي، اوقات فراغت و تفريحات فعاليت مي‌كنند، حمايت كرده و تسهيلات ارزان قيمت در اختيارشان قرار مي‌دهد.
مديركل روابط عمومي بانك شهر گفت: ما هم‌اكنون نود و سومين شعبه بانك شهر را در قزوين افتتاح مي‌كنيم و تا پايان سال جاري نيز شعب اين بانك به 150 شعبه مي‌رسد.
وي با اعلام اينكه با توجه به برنامه‌هايي كه در دستور كار داريم اين بانك بزرگ‌ترين بانك مجازي كشور مي‌شود و در آينده اين نويد را به مردم مي‌دهيم، افزود: بانك شهر در خدمت مردم بوده و به تجهيز منابع و رفع معضلات مردم مي‌پردازد.
در ادامه اين مراسم دومين شعبه بانك شهر قزوين در خيابان طالقاني و باجه‌هاي مناطق و پايانه مسافربري آزاداگان در قزوين افتتاح شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط