چهارشنبه ۱۳۹۱/۰۹/۰۸

معاون ترافيک شهرداري قزوين:

پارکينگ‌هاي عمومي شهر قزوين با استانداردها فاصله زيادي دارند

پارکينگ‌هاي عمومي و مجتمع‌هاي تجاري در شهر قزوين از استانداردهاي كشوري فاصله زيادي دارند و شهروندان براي استفاده از آن‌ها با مشکل مواجه هستند.

 

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: با توجه به اينكه پارکينگ‌هاي عمومي و مجتمع‌هاي تجاري در قزوين از استانداردهاي مورد نظر  فاصله زيادي دارد و شهروندان براي استفاده از آن‌ها با مشکل مواجه هستند، به پيشنهاد حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيک و تأييد حوزه معاونت معماري و شهرسازي شهرداري قزوين، ضوابط جديد طراحي و احداث پارکينگ‌هاي عمومي در  شهر قزوين تدوين شد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين و به نقل از خبرگزاري ايسنا؛ سيدمهدي يدي همداني افزود: ضوابطي که تاکنون در شهرداري براي طراحي پارکينگ ساختمان‌هاي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گرفت، متناسب با ساختمان‌هاي مسکوني کوچک بود که اين ضوابط هيچ گونه تناسبي با طراحي مورد نياز براي پارکينگ‌هاي عمومي، طبقاتي و مجتمع‌هاي تجاري نداشت.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين بيان كرد: در همين راستا مقرر شد ضوابط مورد پيشنهاد معاونت حمل و نقل و ترافيک که به تأييد معاونت معماري و شهرسازي رسيده است، به عنوان ضوابط جديد در طراحي پارکينگ‌هاي عمومي و ساختمان‌هايي که با درجه اهميت بالا و متراژ بيش از 5 هزار متر مربع هستند، ملاک عمل قرار گيرد.
وي با اشاره به ضوابط جديد و موارد مطرح شده عنوان کرد: در اين ضوابط شيب، عرض و شعاع رمپ‌ها، عرض راهروهاي عبوري جهت چرخش خودروها در داخل طبقات و ارتفاع مجاز طبقات مورد توجه قرار گرفته است.
همداني بيان کرد: همچنين محل استقرار دروازه‌هاي ورودي و خروجي، فواصل مفيد بين ستون‌ها جهت استقرار خودروها به صورت تک خودرويي و چند خودرويي و محل توقف معلولين از ديگر موارد مورد توجه در ضوابط جديد است.
وي خاطرنشان کرد: ضوابط جديد مطابق با استانداردهاي روز است و بهره‌گيري از ضوابط موجود در ايران و ساير کشورها و توجه به استانداردهاي روز از مهم‌ترين نکاتي است که در تدوين اين ضوابط مدنظر قرار گرفته است.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين يادآور شد: بسياري از پارکينگ‌هاي عمومي و مجتمع‌هاي تجاري در قزوين از اين استانداردها فاصله زيادي داشته و شهروندان براي استفاده از آنها با مشکل مواجه هستند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط