یکشنبه ۱۳۹۷/۰۲/۳۰

منتظري رئیس سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

نشست هاي تخصصي با تشکل هاي مردم نهاد به صورت مستمر برگزار می شود

دومين نشست مشترک اعضاي کميسيون خدمات شهري و محيط زيست شوراي اسلامي شهر قزوين وسازمان مديريت پسماند با تشکل هاي مردم نهاد قزوين برگزارشد .

مجتبي منتظري، رئيس سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در اين نشست مشترک گفت: اولين نشست مشترک اين سازمان با تشکل‌هاي مردم نهاد ماه گذشته و با هدف برقراري مراودات کاري و هم افزايي بيش تر و با ميزباني سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين برگزار و اين نشست نيز در ادامه همان جلسه برگزار شده است.

وي تصريح کرد: تلاش ما اين است که اين نشست هاي تخصصي با تشکل هاي مردم نهاد به صورت مستمر برگزار شود تا آنان با همياري خود، اين سازمان را در تمامي وظايف قانوني خود کمک کنند.

منتظري با اشاره به حضور موفق اين تشکل ها در مناسبت هاي خاص تاکيد کرد: در نظر داريم تا با توجه به تجربه موفق تشکل هاي مردم نهاد در اجراي برنامه هاي مردمي و مناسبتي  و با اخذ مجوز از شوراي اسلامي شهر و شهرداري قزوين آموزش شهروندان در محلات به آنان واگذار شود تا آنان نيز با حضور در مساجد، مدارس و مهدهاي کودک دوره هاي  آموزشي  را به صورت محله به محله و با موضوع پسماند در شهر قزوين و نواحی منفصل شهري برگزار کنند.

رئيس سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين تاکيد کرد : در صورت آموزش فراگير شهروندان با موضوع پسماند علاوه بر کاهش توليد انواع زباله، مشکل تفکيک در مبدا نيز حل و از هدر رفتن نيروي انساني و سرمايه هاي مادي جلوگيري خواهد شد که با صرفه جويي در اين زمينه بستر اجراي طرح هاي رفاهي و فرهنگي  فراهم خواهد شد.

سيده منيره قوامي، رئيس کميسيون خدمات شهري و محيط زيست شوراي اسلامي نيز با تقدير از دغدغه تشکل‌هاي مردم نهاد در حوزه خدمات شهري و محيط زيست کفت: پسماند و مسائل خاص حاکم بر آن يکي از دغدغه‌هاي کميسيون خدمات شهري و محيط زيست شوراي اسلامي شهر قزوين است و با توجه به اهميت موضوع اين کميسيون تلاش خواهد کرد تا با همکاري و تعامل بالا با تشکل هاي مردم نهاد شهر قزوين به موضوع پسماند بپردازد.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين تفکيک از مبدا و کاهش توليد زباله را از جمله برنامه هاي کميسيون خدمات شهري و محيط زيست شورا عنوان کرد و افزود: مثل تمام شهرهاي کشور در شهر قزوين نيز موضوع توليد و جمع آوري زباله از مهم ترين موضوع ها در حوزه خدمات شهري به شمار مي رود و بايد تلاش کنیم تا اين ميزان توليد با برنامه ريزي هرساله 2 درصد کاهش داشته باشد .

قوامي تاکيد کرد: بهترين نهادي که مي تواند در اين مسير شورا و شهرداري را ياري کند، سازمان هاي مردم نهاد هستند که از دل مردم برآمده و مردم هم به آنان اعتماد و اتکال دارند .

احد چگيني نيز با تاکيد بر واگذاري آموزش هاي شهروندي به تشکل هاي مردم نهاد گفت: با واگذاري آموزش شهروندان به اين تشکل ها علاوه بر جذب همکاران خوب آموزشي زمينه رقابت آنان را نيز فراهم مي آوريم.

وي با دعوت دوباره از تشکل هاي مردم نهاد برای شرکت در اين نشست ها تصريح کرد: تلاش خواهيم کرد تا از تشکل هاي مردم نهاد و با توجه به حوزه کاري و تخصصي آنان به صورت مشارکتي استفاده کنیم.

مهديه سادات قافله باشي عضو ديگر کميسيون خدمات شهري و محيط زيست شوراي اسلامي شهر قزوين نيز با توجه به ظرفيت هاي بالقوه تشکل هاي مردم نهاد خاطر نشان کرد: هر کجا که دستگاه هاي دولتي کار را به خود مردم واگذار کرده است، نتيجه خوبي حاصل شده است.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به برنامه خروج ايستگاه هاي خدمات شهري از ميان بافت هاي مسکوني که با هدف تامين رفاه شهروندان انجام مي گردد، تصريح کرد: اميدواريم با موافقت ساير اعضاي شوراي اسلامي شهر و ارائه مجوزهاي لازم به شهردار زمينه استقرار اين تشکل هاي مردمي در اين ايستگاه ها فراهم شده و عملا اين ايستگاه ها به مراکز آموزشي محلات تبديل شود.

پایان پیام

تصاویر مرتبط