سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۹/۲۱

فرازمندراد، مديرعامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قزوين:

ايجاد منابع درآمدي پايدار در پايانه‌هاي مسافربري يک اولويت است

ايجاد منابع درآمدي پايدار در پايانه‌هاي مسافربري بايد شناسايي و نرم‌افزارهاي ضروري پايانه‌ها مانند نرم‌افزارهاي جامع اتوماسيون، فروش بليت اينترنتي و وصول عوارض معرفي شوند.

 

مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري قزوين گفت: اگر اتحاديه سازمان‌هاي پايانه‌هاي مسافربري شهرداري‌هاي كشور، يک وحدت رويه براي وصول 5 درصد عوارض فروش بليت از شرکت‌هاي مسافربري ايجاد کند، سيستم نامطلوب کنوني سامان خواهد يافت.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين سعيد فرازمندراد در گفتگو با ماهنامه اتحاديه سازمان‌هاي پايانه‌هاي مسافربري شهرداري‌هاي كشور با اشاره به طرح‌هاي اجرا شده توسط اين سازمان در سال گذشته و سال جاري گفت: در سال گذشته و در نيمه نخست سال جاري، برخي اقدامات عمراني و رفاهي در پايانه‌هاي مسافربري قزوين با عنوان پروژه بهسازي محيط پايانه‌ها به اجرا گذاشته شد.
وي اضافه كرد: جمع‌آوري و هدايت آب‌هاي سطحي محوطه پايانه آزدگان، اتصال سرويس‌هاي بهداشتي به شبکه فاضلاب شهري با اعتباري بالغ بر دو ميليارد و 500 ميليون ريال، بهسازي ساختمان اداري، نظم دهي‌ پارکينگ سوار ي‌هاي شخصي و کرايه قزوين- تهران، کددار کردن اتوبو س‌ها، راه‌اندازي سيستم تلفن گويا به منظور آگاهي از حرکت اتوبو س‌ها براي شهروندان و مسافران، تهيه و اجراي نرم‌افزار درآمدي و راه‌اندازي سيستم کارواش در پايانه غرب از جمله اقدامات عمراني در سال گذشته و امسال بود.
فرازمند بيان كرد: نصب دوربين‌هاي مداربسته در سطح پايانه‌هاي آزادگان و غرب، احداث اتاق مادر و کودک، احداث استراحتگاه رانندگان، احداث اتاق امانات، اختصاص محلي مناسب براي خشکشويي و همچنين سالن غذاخوري در پايانه مرکزي، احداث ايستگاه الموت شرقي با اعتباري بالغ بر پانصد ميليون ريال در ابتداي جاده الموت شرقي، آسفالت محوطه پارکينگ اتوبوس‌ها و خط کشي به منظور استقرار منظم‌اتوبوس‌ها، راه‌اندازي اتوماسيون ورود و خروج و سيستم پارکينگ RFID از ديگر پروژه‌هاي عمراني اين مجموعه در سال گذشته و امسال بود.
مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري قزوين درباره طرح‌هاي در دست مطالعه و يا اجرا گفت: توسعه پايانه آزادگان که پايانه مرکزي است، طراحي محوطه پايانه‌هاي غرب و آزادگان، اجراي طرح پايانه نسيم شمال به منظور سرويس‌دهي به مسافران شمال و شمال غرب کشور، طراحي و اجراي ايستگاه مکانيزه بويين زهرا،مکان‌يابي و نيازسنجي ايستگاه الموت شرقي، طراحي ايستگاه پهلوگير حاشيه بزرگراه قزوين- زنجان جهت سهولت تردد مسافران شمال شهر قزوين و همچنين دانشجويان دانشگاه آزاد و افزايش دوربين‌هاي مداربسته در ايستگاهي که جديد ساخته شده است از جمله طرح‌هاي در دست مطالعه و اجراي اين سازمان است.
اين مسوول با بيان اينكه طرح‌هاي توسعه‌اي و هدف‌گذاري‌ها از ويژگيهاي کار پايانه‌ها است چراکه پايانه‌ها از ارکان و زيرساخت‌هاي شبکه حمل و نقل به شمار مي‌روند، بيان كرد: با رشد جمعيت و توسعه شهرها شبکه حمل و نقل نيز توسعه مي‌يابد و پايانه‌ها هم بايد با اين توسعه هماهنگ و همگام باشند.
وي افزود: در افق ده ساله طرح ايجاد پايانه متمرکز چند منظوره شامل خط ريلي، اتوکارهاي اتوبوس، ميني‌بوس، سواري، تاکسي سرويس و اتوبوس شهري در محل فرودگاه قزوين و در افق پنج ساله طرح شناسايي و ساماندهي ايستگاه‌هاي موجود و در دست احداث عملياتي خواهد شد.
فرازمند با اشاره به برخي از مشكلات گفت: نبود مديريت واحد در اداره امور پايانه‌ها، محاسبه هزينه‌هاي آب، برق و گاز مصرفي پايانه‌ها با تعرفه تجاري و عدم معافيت مالياتي از اهم مشکلات سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قزوين است.
مديرعامل سازمان پايانه‌هاي شهرداري قزوين ادامه داد: ايجاد مديريت واحد در بحث مسافرتهاي برون شهري با بررسي نقاط مشترک کاري ميان پايانه‌هاي شهرداري و ادارات راه و شهرسازي، استفاده از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير در پايانه‌ها با همکاري سازمان انرژي‌هاي نو و برگزاري دور‌ه‌هاي آموزشي موضوعي و کلاسيک با تعامل بين اتحاديه و دانشگاه‌هاي معتبر داخلي و خارجي در جهت ارتقاء سطح علمي و دانش حرف‌هاي مديران و کارشناسان به عنوان عوامل اصلي و مؤثر در بهبود روش‌ها و تقويت زيرساخت‌ها در پايانه‌ها است.
اين مسوول در خصوص انتظارت سازمان پايانههاي قزوين از اتحاديه گفت: خوشبختانه اخيراً با درايت‌هاي مديرعامل اتحاديه، سيستم اتوماسيون مديران راه‌اندازي شده است که حرکتي خوب و رو به جلو در اتحاديه و پايانه‌هاست و قابل تقدير مي‌باشد.
وي اضافه كرد: اگر اتحاديه، يک وحدت رويه براي وصول 5 درصد عوارض فروش بليت از شرکت‌هاي مسافربري ايجاد کند، سيستم نامطلوب کنوني سامان خواهد يافت و همچنين با مطالعات لازم منابع درآمدي پايدار در پايانه‌ها شناسايي و نرم‌افزارهاي ضروري پايانه‌ها مانند نرم‌افزارهاي جامع اتوماسيون، فروش بليت اينترنتي و وصول عوارض معرفي شوند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط