سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۹/۲۱

شهرام فر، مدير اداره در آمد شهرداري قزوين:

ماليات بر ارزش افزوده، درآمدي پايدار براي شهرداري است

اجراي کامل قانون ماليات بر ارزش افزوده، مي تواند درآمدي پايدار براي شهرداري محسوب شود.

 

مدير اداره درآمد شهرداري قزوين گفت: اجراي کامل قانون ماليات بر ارزش افزوده، مي تواند درآمدي پايدار براي شهرداري محسوب شود.
به گزارش روابط عمومي حوزه معاونت اداري و مالي شهرداري قزوين؛ شيوا شهرام فر افزود: يکي از مسائل مهم شهرداريها در سراسر جهان ايجاد منابع کافي درآمد و تامين هزينه هاي خدمات شهري است.
شهرام فر خاطرنشان کرد: درآمد شهرداري ها به شش طبقه درآمد ناشي از عوارض عمومي، درآمد ناشي از عوارض اختصاصي، بهاي خدمات و درآمدهاي موسسات انتفاعي شهرداري، اعانات و کمک هاي اهدايي اشخاص و دارائي هايي که به موجب قانون يا اتفاقي به شهرداري تعلق مي گيرد و کمک هاي اعطايي دولت و سازمان هاي دولتي مي باشد و درآمد حاصل از ماليات بر ارزش افزوده يکي از کدهاي درآمدي پايدار براي شهرداري ها محسوب مي شود.
وي ادامه داد: قانون ماليات بر ارزش افزوده در ايران با 3درصد در سال 1387 آغاز و به 5درصد افزايش يافت که سهم شهرداري 2.1درصد در سال جاري مي باشد و هم اکنون ماليات بر ارزش افزوده تنها نزديک به 6درصد بودجه سال 91 شهرداري قزوين را پوشش مي دهد.
مدير اداره درآمد شهرداري قزوين بيان کرد: بخشي از عوارض وصولي قانون ماليات بر ارزش افزوده که در مورد موديان داخل حريم شهر به حساب شهرداري محل و در مورد موديان خارج از حريم شهر ها به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور به منظور توزيع بين دهياريهاي همان شهرستان بر اساس شاخص جمعيت و ميزان کمتر توسعه يافتگي تخصيص داده مي شود.
شهرام فر افزود: قانون ماليات بر ارزش افزوده مدت پنج سال به طور آزمايشي در حال اجراست که امسال آخرين سال اجراي اين قانون است.
وي ادامه داد :با اجراي صحيح و اصلاحات مناسب در قانون ماليات بر ارزش افزوده مي توان به اهداف بلند مدت دست يافته و از اين اعتبار به عنوان منبع درآمدي پايدار جهت رشد و توسعه پايدارشهرهااستفاده کرد.
مدير اداره درآمد شهرداري قزوين با اظهار اينکه شهرداريهاي مراکز استان نقش کليدي در ايجاد زير ساخت هاي توسعه پايداري شهري از جمله توسعه حمل و نقل عمومي،بهبود عبور و مرور و کاهش ترافيک، توسعه فضاي سبز را بر عهده دارند، گفت: با توجه به مهاجرت جمعيت از شهرهاي اطراف به شهرهاي مراکز استان جهت کار و يا استفاده از خدمات رفاهي، بهداشتي و اداري، لازمه توجه به اين شهرها روز به روز فزوني يافته و نياز به منابع زير ساخت ها و امکانات ضروري است، بنابراين بايددر اصلاحات قانون ماليات بر ارزش افزوده سهم بيشتري به شهرداريهاي مراکز استان تخصيص يابد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط