یکشنبه ۱۳۸۹/۰۹/۱۴

با طراحي و اجرايي شدن موزه سنگ صورت مي گيرد ؛

نمايش سنگ قبر هاي قديمي در موزه سنگ قزوين

ساختمان سابق غسالخانه سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين، با هدف استفاده بهينه از فضا، توسط سازمان خدمات طراحي شهرداري براي استفاده از آن به عنوان موزه سنگ و ساختمان اداري سازمان آرامستان ها طراحي شد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين؛ ساناز كريميان ها، مسوول اين پروژه  با بيان مطلب فوق افزود: با توجه به راه اندازي غسالخانه جديد سازمان آرامستان هاي شهرداري و بي استفاده ماندن غسالخانه سابق، اين سازمان بنا به درخواست سازمان آرامستان ها، با هدف استفاده بهينه از فضاي غسالخانه سابق و بهسازي و تفکيک آن به صورت دو بخش اداري و موزه به طراحي اين پروژه اقدام كرد.
كريميان ها با اشاره به اينكه اين امر، در ارديبهشت ماه سال جاري در دستور کار سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين قرار گرفت، گفت: اين پروژه براي طراحي به مشاور سپرده و پس از طي مراحل طراحي و تصويب نهايي، در ماه جاري به كارفرما تحويل داده شد.
وي با اين توضيح كه در طراحي اين پروژه سعي شده است حتي المقدور ساختمان و تيغه هاي داخلي موجود حفظ شود، گفت: هدف از طراحي بخش اداري، کمبود فضاي اداري سازمان و مجاورت ساختمان غسالخانه با سازمان مذکور مي باشد.
مسوول اين پروژه  در خصوص هدف از طراحي بخش موزه نيز اظهار كرد: به نمايش گذاشتن سنگ قبرهاي قديمي که بسياري از آنها مربوط به چند صد سال قبل بوده و از زير خاک بيرون آورده شده است، سنگ شستشوي اموات که در دو اتاق مجزا براي آقايان و خانم ها در غسالخانه موجود مي باشد و نمايش عکس و فيلم هايي در همين خصوص براي بازديدكنندگان، از اهداف طراحي و راه اندازي اين موزه است.
كريميان ها، طراحي بخش موزه را شامل ورودي، لابي، اطلاعات، فضاي اداري مجزا، گالري ها، مديريت و سرويس بهداشتي عنوان و اضافه كرد: طراحي ورودي مجزا براي بخش اداري و موزه به ترتيب در ضلع هاي جنوب و غرب غسالخانه، طراحي محوطه مقابل موزه، ارايه طرح نما براي مجموعه، بهسازي فضاي داخلي، ارايه طرح تاسيسات برقي و مکانيکي مجموعه، طراحي سرويس بهداشتي مجزا در خارج مجموعه در اين پروژه انجام شده است و بخش اداري نيز شامل ورودي، لابي، اتاق مديريت، سالن اداري مخصوص کارمندان، اتاق کنفرانس، نمازخانه، سرويس بهداشتي و آبدارخانه مي باشد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط