سه‌شنبه ۱۳۸۹/۰۹/۲۳

اسلامي صدر، مديركل دفتر شهري استانداري:

قزوين دربهداشت عمومي، پسماندو فضاي سبز جزو شهرهاي پيشرفته كشور است

شهر قزوين از نظر زيرساختي داراي ويژگي‌هاي مطلوب و در حوزه بهداشت عمومي و محيط و همچنين پسماند، قزوين جزو شهرهاي پيشرفته كشور است.

 

غلام حسن اسلامي صدر، مديركل دفتر شهري و شوراهاي استانداري قزوين در يك نشست خبري با بيان مطلب فوق افزود: شهر قزوين از نظر زيرساختي شهري متوسط است، البته در ديدگاه عمومي ممكن است برخي مسائل به عنوان مصاديق توسعه شهري محسوب شود ولي در مجموع از نظر زيرساختي داراي ويژگي‌هاي مطلوب و در حوزه بهداشت عمومي و محيط و همچنين پسماند، قزوين جزو شهرهاي پيشرفته كشور است.
اسلامي صدر با تاكيد بر اين مطلب كه در قزوين مشكلي درخصوص پسماند وجود ندارد، اظهار كرد: در آينده‌ نزديك با بهره‌برداري از مجتمع محمد‌آباد سطح بهداشت محيط عالي مي‌شود و حتي بايد گفت در اين حوزه قزوين از تهران هم جلوتر است.
وي درخصوص امحاي پسماند بيمارستاني در استان قزوين گفت: در اين حوزه گام‌هاي خوبي برداشته شده است، در حالي كه حتي در برخي از شهرهاي مطرح كشور مشكل زباله بيمارستاني وجود دارد.
مديركل دفتر شهري و شوراهاي استانداري با بيان اينكه قزوين در حوزه فضاي سبز نيز از شهرهاي برتر كشور است، اظهار كرد: با وجود اينكه قزوين شهر قديمي و دسترسي به زمين در اين شهر با محدوديت‌هاي بسياري روبرو است، اقدامات خوبي در حوزه فضاي سبز در آن انجام شده است؛ همچنين در زمينه حمل و نقل عمومي و ترافيك نيز احداث تقاطع غير همسطح در شهر قزوين اقدام خوبي به شمار مي رود كه بسياري از عقب‌افتادگي‌ها برطرف مي كند.
اسلامي صدر با اشاره به اينكه در صورت مشكل ساز شدن سنگ‌فرش خيابان سپه، شهرداري بايد پاسخگو باشد، گفت: از نظر علمي اين امر در بسياري از شهرهاي دنيا صورت گرفته و از طرفي به نظر مي‌رسد كار كردن روي ميراث فرهنگي شهر اقدام جايزي است؛ چرا‌كه خيابان سپه نخستين خيابان كشور و حتي دوره‌هاي مديدي از تاريخ كشور عبارت خيابان تنها به خيابان سپه قزوين اطلاق مي‌شده است.
وي با بيان اينكه نمي توان گفت با احداث تقاطع‌هاي غير همسطح مشكل جديدي بروز نمي‌كند، اظهار كرد: ولي قطع يقين وضعيت از شرايط فعلي بهتر مي‌شود البته براي سبزه‌ميدان نيز برنامه‌هايي وجود دارد تا با رعايت محدوديت‌هاي فضاهاي تاريخي نسبت به احداث تقاطع غيرهمسطح اقدام شود.
اسلامي‌ صدر با تصريح اينكه بيشتر مشكلات روسازي خيابان‌هاي قزوين ناشي از حفاري‌ها است، افزود: وقتي حفاري در خياباني اتفاق مي‌افتد به روسازي خيابان لطمه مي‌زند؛ از طرفي قزوين در حال ايجاد زيرساخت‌هاي شبكه‌ خدمات عمومي است كه اين امر مدت هاست در بسياري از شهرهاي كشور انجام شده است.
وي با اعلام اينكه يكي از خصوصيات مجموعه شهري قزوين قرار گرفتن در ميان باغستان سنتي و محدوديت توسعه جمعيتي است، اضافه كرد: بر هميتن اساس جمعيت مهاجر به شهرهاي اقماري سرازير شده كه در اين ميان فرضيه‌اي از سوي برخي مبني بر پيوستن دو شهر محمود‌آباد و اقباليه به شهر قزوين مطرح است.
مديركل دفتر شهري و شوراهاي استانداري ادامه داد:اين موضوع در حال حاضر به صورت رسمي مطرح نشده و در حد يك نظريه است كه در صورت اصرار پيشنهاد دهندگان لازم است اين موضوع به صورت كارشناسي بررسي و پس از كسب نظر كارشناسي با طي مراحل قانوني عملي شود.
وي با بيان اينكه هر شكايتي از شهرداري ها دليل بر وجود تخلف نيست، اظهار كرد: استانداري قزوين با دقت بر عملكرد شوراها و شهرداري‌هاي استان نظارت دارد و اين تخلفات را از كانال رسمي پيگيري مي‌كند؛ در واقع بررسي‌ها نشان مي‌دهد بيشتر تخلفات در شهرداري‌ها به دليل عدم جاافتادن وظايف بوده و در اين ميان برخي از تخلفات نيز در شوراها ناشي از عدم آگاهي از وظايف شوراها و يا فعاليت خارج از چارچوب اختيارات قانوني است.
مديركل دفتر شهري و شوراهاي استانداري قزوين تأكيد كرد: براساس مقررات موجود شوراها بايد بر عملكرد شهرداري‌ها نظارت كنند كه در اين ميان استانداري نيز نظارت خود را بر عملكرد شوراها و شهرداري‌ها دارد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط