دوشنبه ۱۳۹۱/۱۱/۲۳

رحماني، مديرعامل سازمان باغستان‌هاي سنتي شهرداري قزوين:

براي مقابله با خطر كم آبي در باغستان شهرقزوين منابع آبي مديريت مي شود

در صورت كافي نبودن نزولات جوي، تأمين آب باغستان سنتي قزوين از طريق مديريت منابع آبي صورت مي گيرد.

 

مدير عامل سازمان باغستان هاي سنتي شهرداري قزوين گفت:در صورت كافي نبودن نزولات جوي، تأمين آب باغستان سنتي قزوين از طريق مديريت منابع آبي صورت مي گيرد.
حميد رحماني با اعلام اين خبر و با اشاره به شروع آبياري اين باغستان از 15 دي ماه اظهار كرد: تا کنون به دليل جريان ضعيف رودخانه هاي زويار، وشته، دلي چاي که آب مورد نياز براي شمال وغرب باغستان را تأمين مي کند، فقط 10 درصد از اين مکان ها آبياري  شده است.
وي کاهش نزولات جوي را عاملي مهم در كمبود منابع آبي دانست و افزود: در مواجهه با اين مشکل، بايد به وسيله ظرفيت هاي موجود تهديدها را به فرصت تبديل نمود و با مديريت صحيح منابع موجود، از اين مرحله عبور کرد که با برپايي نشست هاي مختلف و دريافت نظرات کارشناسي، تمهيدات لازم براي مقابله با اين معضل پيش بيني شده است.
وي در ادامه به راه هاي پيش بيني شده براي مقابله با  مشکل کم آبي باغستان اشاره و تصريح کرد: علاوه برمديريت صحيح منابع آبي موجود و اولويت بندي مناطق مختلف به منظور آبياري، خريد آب کانال از ديگر راهکارهاي مقابله با اين مسأله به شمار مي رود كه  با پيش بيني منابع مالي لازم در رديف بودجه سال آينده اين سازمان، به شوراي شهر پيشنهاد شده است.
وي به اقدامات عمراني صورت گرفته در راستاي مديريت صحيح منابع آبي باغستان اشاره و خاطر نشان کرد: ساخت کشو، سر دهنه، بند و لايروبي انهار در سال جاري، از جمله اقداماتي است که به طور مستقيم از هدر رفت آب  جلوگيري مي كند.
رحماني يکي از راه هاي  مقابله با مشکل کم آبي را همراهي باغداران بر شمرد و افزود: باغداران نيز به عنوان صاحبان اصلي اين مکان ها بايد در مديريت صحيح منابع آبي بکوشند و از هدررفت آب جلوگيري نمايند.
وي افزود: در حال حاضر، بحران کم آبي در باغستان سنتي نيازي به زنگ خطر ندارد زيرا تصميم گيري نهايي در اين زمينه منوط به مشخص شدن وضعيت بارندگي در بازه زماني باقي مانده مي باشد و از سوي ديگر تمهيدات لازم در اين زمينه، پيش بيني شده است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط