چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۵/۰۲

ضیائی:

نصب تابلوی مشخصات ساختمان در حال احداث الزامی است

حمید ضیائی، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از الزامی بودن نصب تابلوی مشخصات ساختمان در حال احداث خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ ضیائی با اشاره به اینکه نصب تابلو مشخصات ساختمان در حال احداث از موضوعات مبحث دوم مقررات ملی ساختمان است، گفت: مجری مکلف است قبل از شروع عملیات اجرایی، مشخصات ساختمان در دست احداث را بر روی تابلویی در کنار معبر عمومی به صورتی که از فاصله مناسب برای عموم قابل رویت باشد، نصب کند و تا زمان پایان کار در محل اعلام شده قرار داشته باشد.

وی هدف از الزامی بودن این مهم را اطلاع‌رسانی از نحوه اجرا، کاربری و مشخصات سازه و تسهیل برای نظارت و بازرسی برای جلوگیری از هرگونه تخلف در امر ساخت و ساز عنوان کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه رعایت این موضوع در همه ساختمان ها الزامی است، اعلام کرد: بخشنامه این قانون به مناطق سه گانه ابلاغ شده است و در صورت عدم نصب ابن تابلوها مسئولیت آن طبق قانون با مهندسان ناظر بوده و لذا عدم گزارش به موقع آن مراتب از طریق مراجع ذی صلاح قابل پیگیری خواهد بود.

ضیائی اضافه کرد: باید در این تابلو اطلاعات نام کارفرما، متراژ، تعداد طبقات،کاربری، ناظر سازه، ناظر معماری، ناظر برق، ناظر مکانیک، مجری پروژه، شماره نقشه، پروانه ساختمانی و کد نوسازی درج شود.

پایان پیام.       

تصاویر مرتبط