دوشنبه ۱۳۹۲/۰۱/۲۶

وفائي‌راد، سرپرست هماهنگي امور اجرايي شهر قزوين:

ساماندهي خودروهاي رها شده در سطح معابر عمومي اجرايي مي‌شود

ساماندهي خودروهاي رها شده در سطح معابر عمومي با جديت بيشتري اجرايي مي‌شود.

سرپرست هماهنگي امور اجرائي شهر قزوين گفت: ساماندهي خودروهاي رها شده در سطح معابر عمومي طبق مصوبه شوراي اسلامي شهر با جديت بيشتري اجرايي مي‌شود.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ محمد وفائي راد با اشاره به مصوبه شماره 4 مورخ 17/1/92 شوراي اسلامي شهر در خصوص ساماندهي خودروهاي رها شده، افزود: اين مصوبه به استناد تبصره يک ماده 55 قانون شهرداري ها تهيه و پس از برگزاري جلسات کارشناسي با حضور حوزه‌هاي موثر  به صورت لايحه به شوراي اسلامي شهر تقديم شده بود.
 وي با بيان اينكه خودروهاي رها شده به خودروهايي اتلاق مي‌شود که با دارا بودن نشانه‌هاي بارز رها شدگي يا فرسودگي (به تشخيص کارشناسان شهرداري) بالنسبه مديد در معابر عمومي رها شده و ضمن ايجاد سدمعبر، موجب بروز ناهنجاري در سيماي شهري شدند، بيان كرد: در راستاي  يکپارچه سازي اقدام شهرداري در خصوص جمع آوري و عودت خودروهاي رها شده،  آئين نامه اجرايي آن نيز در لايحه پيشنهادي گنجانده شده بود که مورد تصويب شوراي اسلامي قرار گرفت.
وفائي راد با تاکيد بر اين موضوع که جمع آوري خودروهاي رها شده از سطح معابر با اخذ حکم لازم از مقام قضايي صورت مي پذيرد، از تمامي مالکين اين دسته از خودروها خواست تا با عوامل اجرايي شهرداري همکاري لازم را اعمال دارند زيرا پس از جمع آوري خودرو و انتقال به پارکينگ، مالکين متخلف ملزم به طي روال اداري در نظر گرفته شده و پرداخت بهاي خدمات تعيين شده مي باشند.
وي همچنين با اشاره به اينکه بررسي شکايات مردمي در خصوص توقف خودروهاي رها شده در معابر عمومي از طريق دواير اجراييات، اداره هماهنگي اجرائيات شهرداري مرکز و  شوراياري‌ها به صورت تلفني، حضوري يا مکاتبه‌اي امکان پذير است، اظهار كرد: بهترين و ساده ترين راه انعکاس درخواست هاي مردمي، سامانه پاسخگويي مردمي 137 مي باشد.
وفائي راد در پايان تصريح کرد: با هماهنگي هاي به عمل آمده با سازمان فاوا، نرم افزار متمرکز مربوطه تهيه شده و هزينه بهاي خدمات مالکين متخلف بر اساس تعدد تخلف و ساير ضرايب موثر محاسبه و اخذ خواهد شد.
پايان پيام
 

تصاویر مرتبط