دوشنبه ۱۳۸۹/۱۱/۱۱

نصرتي، شهردار قزوين در برنامه تلويزيوني «گفتگو»:

اطلاع رساني بايد دوسويه باشد

شهردار قزوين، شنبه شب با حضور در برنامه تلويزيوني «گفتگو» ضمن تشريح اقدامات سال جاري شهرداري، برنامه هاي خود را براي سال 90 اعلام كرد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، مسعود نصرتي، شهردار قزوين، در اين برنامه با بيان اينكه در تمام طرح ها و برنامه هاي مصوب شهرداري، ويژگي هاي فرهنگي تاريخي قزوين در نظر گرفته مي شود، افزود: در موقعيت كنوني، ايده آل ها از ما بسيار دور هستند ولي با برنامه ريزي هايي كه براي پنج سال آينده تدارك ديده ايم، به ايده آل هايي كه متصور هستيم، خواهيم رسيد.
نصرتي با معرفي عملكرد كارگروه "قزوين + 20 "از بهره برداري تعدادي از پروژه هاي تدوين شده اين كارگروه تا پايان سال آينده خبر داد و گفت: تعدادي از 20 عنوان پروژه اي كه توسط اين كارگروه به تصويب رسيد، در بودجه سال آتي  لحاظ شده و توسط شهرداري و مشاركت بخش خصوصي به اجرا درمي آيد.
وي از سفر به شهرهاي تبريز و اصفهان براي آشنايي با تجربيات آن ها در بهره برداري از خدمات سرمايه گذاري و بخش خصوصي ياد و تصريح كرد: درمردادماه سال گذشته موفق به تأسيس هيأت سرمايه گذاري، مشابه اين دو شهر براي تسهيل در واگذاري كار به بخش خصوصي شديم؛ همچنين 46 پروژه در سبد پروژه هاي سرمايه گذاري شهرداري قرارگرفت و استقبال خوبي از سوي سرمايه گذاران به عمل آمد.
اين مقام مسوول از انعقاد 17 قرارداد اجرايي از طريق بخش خصوصي خبر داد و گفت: عمليات عمراني 2 پروژه آغاز شده و مابقي در حال تهيه نقشه هاي فاز يك و 2 هستند.
وي با تصريح اينكه بودجه شهرداري قزوين حدود 150 ميليارد تومان و شامل هزينه هاي جاري و عمراني و جمع مبلغ پروژه هاي سرمايه گذاري 2 برابر اين مبلغ و حدود 3 ميليارد تومان است، ادامه داد: پاركينگ 12 طبقه بوعلي كه نقشه هاي فاز يك و 2 تصويب و پروانه آن اخذ شده و درمرحله مكانيك، خاك است، احداث شهربازي و تكميل بوستان باراجين، احداث3 هتل، سرزمين موج هاي آبي، پارك ژوراسيك با 50 درصد پيشرفت كار، پروژه 550 واحدي در قالب مسكن مهر از طريق بخش خصوصي، از سرگيري احداث برج تجارت قزوين با مشاركت بانك صادرات از جمله پروژه هايي است كه در حال حاضر شهرداري قزوين در حال پيگيري احداث آن است.
نصرتي، ضمن كليدي خواندن نقش صدا و سيما در آگاهي مديريت شهري و شهروندان از خواسته ها و انتظارات يكديگر، خواستار آگاهي بخشي دو سويه و پرداختن صدا و سيما به معرفي شرح وظيفه مديريت شهري و مديران كه در سطح شهر با مدير شهري همكاري مي كنند و هم چنين وظايفي كه هر شهروند نسبت به شهر خود به عهده دارد، شد و اظهار كرد: مديريت شهري واقعاً به تنهايي قادر به ايجاد شهري ايده آل نيست. بودجه و توان شهرداري به حدي نيست كه بتواند به تنهايي همه اقدامات و برنامه هايي كه در نظر گرفته شده را انجام دهد. يكي از مهم ترين اقداماتي كه هر شهروند قزويني براي شهر خود مي تواند انجام دهد، پرداخت به موقع عوارض نوسازي، كسب و پيشه و خودرو است كه 3 درصد بودجه شهرداري به آن اختصاص يافته و تا امروز تنها نيمي از آن توسط شهروندان پرداخت شده است.
وي افزود: خواهش من از شهروندان اين است كه براي رسيدن به يك شهر خوب با توسعه پايدار نياز به همراهي است، اين شهرمتعلق به آينده است و من اجازه ندارم شهر را بفروشم كه درآمد 150 ميليارد توماني داشته باشم. فروش تراكم، تغيير كاربري و عوارض ناشي از تخلفات ساختماني فروش آينده است و از نگاه شهرسازي توسعه پايدار نيست.
شهردار قزوين در پاسخ به سوالي درخصوص عملكرد شهرداري در ايام بارش برف گفت: در برف روبي شهر، محورهاي برون شهري به طول 10 كيلومتر در اولويت اول، معابر اصلي درون شهري به طول 112 كليومتر اولويت دوم، معابر فرعي به طول 54 كيلومتر در اولويت سوم و معابر شرقي و غربي به طول 70 كيلومتر كه بايد زودتر برف روبي شوند در اولويت بعدي قراردارند تا يخ زدگي در آن ها صورت نگيرد.
وي با بيان اينكه 6 دستگاه ماشين كه به نمك پاشي مشغول بودند از ساعت 17 روز بارش به محض اينكه شرايط برف روبي فراهم شد فعاليت خود را آغاز كرده و تا 3 بامداد ادامه دادند و حتي كنترل حوزه هاي مديريتي استانداري گواه اين مدعاست، اظهار كرد: ارتفاع برف در بسياري از مناطق داخل شهر بيش از 35 سانتي متر بود و دماي هوا در روز به 17- درجه سانتي گراد رسيد.
اين مقام مسوول با بيان اينكه ميزان استاندارد نمك پاشي حداكثر 500 گرم در هرمترمربع است و طبق استانداردهاي شهرسازي و زيست محيطي، فضاهاي سبز نبايد نمك پاشي شود، توضيح داد: با وجود اين، شهرداري به دليل توقعات شهروندان تمام معابر شهر حتي فضاي سبز را به طور كامل نمك پاشي كرد به حدي كه ميزان نمك پاشيده در معابر شهري به جاي 500 گرم  به يك كيلو و 300 گرم رسيد.
وي با اشاره به اينكه شهرداري در 3 دوره درقسمت هاي مختلف شهر اقدام به گذاشتن كيسه هاي مخلوط ماسه و نمك كرد تا در مواقع بحراني بتواند از آن ها استفاده كند، گفت: متاسفانه به دليل عدم ارتباط و اطلاع رساني مناسب، شهروندان براي پاكسازي مقابل درب و حياط منازل خود از اين كيسه ها برداشت و عمليات شهرداري در برخي نقاط با سختي همراه شد.
شهردار قزوين در پايان ارتباط با شهروندان را لازم مديريت شهري دانست و افزود: اطلاع رساني به شهروندان در دستور كار شهرداري قزوين است و حضور من دربرنامه گفتگو نيز گواه اين مدعاست. در اين ميان صدا و سيما نيز مي تواند ضمن اعلام مطالبات شهروندان، خواسته هاي مديريت شهري را نيز به همشهريان انعكاس دهد تا ارتباط دو سويه اي كه مدنظراست، برقرارشده و هر دو گروه توانمندي هاي يكديگر را بشناسند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط