سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۴/۰۴

رحماني، مدير عامل سازمان باغستان سنتي شهرداري قزوين خبر داد؛

انتقال8 ميليون متر مکعب از پساب قديم آباد به باغستان سنتي شهر قزوين

با فراهم شدن زير ساخت هاي لازم در کمترين زمان ممکن، پساب قديم آباد به باغستان سنتي شهر قزوين انتقال خواهد يافت.

 

مدير عامل سازمان باغستان سنتي شهرداري قزوين گفت: به منظور تأمين آب مورد نياز باغستان سنتي و رفع دغدغه باغداران در اين زمينه، با برپايي نشست هم انديشي در کارگروه تخصصي امور اقتصادي شوراي برنامه ريزي و توسعه استان، موضوع انتقال پساب قديم آباد به باغستان در دستور کار قرار گرفت.
حميد رحماني با اشاره به كاهش نزولات جوي و ممنوعيت حفر چاه در دشت قزوين به دليل پايين رفتن سطح آب هاي زيرزميني اظهار كرد: در حال حاضر مشکل کم آبي، باغستان سنتي را به طور جدي مورد تهديد قرار داده است از همين رو با انتقال پساب از ايستگاه قديم آباد به اين مکان مي توانيم منبع آبي مستمر و  پايداري را براي آن تعريف كنيم.
وي با تأكيد بر ضرورت تأمين زير ساخت هاي لازم براي اجراي اين پروژه تصريح کرد: طرح خط انتقال پساب، ايجاد تصفيه خانه ، جذب منابع اعتباري لازم، انجام مطالعات جانبي، جلب مشارکت باغداران و جمع آوري پيشنهادات آنها در رابطه با اجراي اين طرح، از مواردي است که بايد در بازه زماني تعريف شده محقق شود.
اين مسوول افزود: اين طرح با فراهم شدن شرايط لازم  اجرايي مي شود و تا افق 1415 ظرفيت هاي موجود براي افزايش ميزان پساب انتقالي به باغستان سنتي بررسي و پيش بيني شده است.
رحماني به حجم پساب انتقالي  پيش بيني شده در اجراي اين طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در بازه زمان پيش بيني شده براي انجام و ارتقاي اين طرح و با افزايش حجم پساب توليدي، سعي در انتقال 8 ميليون متر مکعب پسآب شهري به باغستان سنتي هستيم.
اين مسوول به اقدامات کوتاه مدت براي تأمين آب باغستان اشاره و تصريح کرد: لايروبي رودخانه ها، نصب سردهنه، خريد آب طالقان و نظارت بر آبياري همگون باغستان از مواردي است که در حال حاضر به منظور استفاده بهينه از منابع آبي موجود، به صورت مدون در دستور کار قرار گرفته است.
وي در خاتمه با اشاره به نقش مهم مسئولان استاني در حفظ و احياي اين ميراث ارزشمند و تاريخي تصريح کرد: حمايت و فراهم نمودن بستر لازم از سوي ارگان هاي مرتبط در کنار مجموعه مديريت شهري، براي تسريع در اجراي طرح انتقال پساب قديم آباد به منظور تأمين منابع آبي پايدار مي تواند نقش مهمي را در تحقق اين موضوع و رفع مشکل باغداران ايفا كنند.
پايان پيام.

 

تصاویر مرتبط