سه‌شنبه ۱۳۸۹/۱۲/۲۴

مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين:

امكان زيارت مجازي اهل قبور ايجاد مي شود

مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين برنامه هاي سال آينده اين سازمان را تشريح كرد.

 

*تعرفه خدمات عمومي سازمان آرامستان ها 60 درصد افزايش مي يابد
 
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مجتبي منتظري، مدير عامل سازمان آرامستان ها ي شهرداري قزوين، افزود: با توجه به عدم تغيير تعرفه هاي اين سازمان از سال 85 تعرفه كليه خدمات عمومي اين سازمان 60 درصد افزايش مي يابد.
منتظري با بيان اينكه تعرفه هاي ترابري و آمبولانس ها 60 درصد ، شستشوي متوفي 35 تا 45 درصد، تعرفه هاي قبور در بهشت فاطمه بين 15 تا 20 و در آرامستان هاي صدر، نوبلي و حسيني 50 درصد افزايش مي يابد، گفت: تعرفه هاي جديد از ابتداي فروردين ماه سال آينده براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر قزوين به اجرا درآمده و تمامي هزينه هاي دريافتي صرف اقدامات عمراني، خدمات رساني و زيبا سازي فضاي آرامستان ها مي شود.
 
*كفسازي آرامستان صدر در سال 90
 
وي در ادامه كفسازي آرامستان صدر با 4 ميليارد و 500 ميليون ريال و محوطه سازي ساختمان معراج با 4 ميليارد و 200 ميليون ريال هزينه را به عنوان پروژه هاي سال 90 سازمان آرامستان هاي شهرداري مطرح و اظهار كرد: در محوطه سازي ساختمان معراج كه بخشي از آن امسال و بخش ديگر در سال آينده انجام مي شود، احداث پاركينگ، كفسازي، ايجاد فضاي سبز مناسب، اصلاح سيستم هدايت آب هاي سطحي و در محوطه سازي بهشت فاطمه، نيمكت، ايجاد سطل زباله، نور پردازي براي قطعات پيش بيني شده است.
مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري درخصوص پروژه كفسازي آرامستان صدر كه با درخواست مردم در دستور كار اين سازمان قرارگرفته است، افزود: در سال جاري سازمان خدمات طراحي، كفسازي آرامستان هاي صدر و نوبلي را طراحي كرده و طبق برآوردهاي صورت گرفته اجراي كفسازي در هر دو آرامستان نيازمند حدود 6 ميليارد ريال هزينه است.
وي با بيان اينكه در گام اول، كفسازي آرامستان صدر با 4 ميليارد ريال اعتبار از ابتداي سال 90 پس از واگذاري به پيمانكار آغاز و تا آبان ماه پايان مي يابد، تاكيد كرد: هريك از شهروندان كه مايل به تعمير يا تعويض سنگ قبور بوده و يا اقدام به خريد قبر يا قبوري كرده و اسناد مربوطه را به سازمان آرامستان ها ارايه نكرده اند، بايد اوايل سال آينده به اين سازمان مراجعه و نسبت ثبت اسناد خود اقدام كنند؛ زيرا در غير اين صورت پلاك سازمان آرامستان ها بر روي اين نوع قبور نصب مي شود.
 
*راه اندازي امكان زيارت مجازي اهل قبور
 
منتظري از پايان برداشت اطلاعات و شناسنامه داركردن قبور آرامستان هاي صدر، نوبلي و بهشت حسيني خبرداد و گفت: با اين اقدام و راه اندازي شبكه پرتابل در اداره امور متوفيات، كاربران با واردكردن نام متوفي از مشخصات و موقعيت هر قبرآگاه مي شوند؛ هم چنين درصورت موافقت استانداري و اداره اطلاعات امكاني درسايت سازمان فعال مي شود كه هريك از بازديد كنندگان با مراجعه به آن از طريق دوربين هاي نصب شده در آرامستان ها كه داراي قابليت زوم چند برابر هستند، به صورت زنده قبر مورد نظر خود را مشاهده كنند.
 
*تكميل ظرفيت آرامستان هاي قزوين تا 7 سال آينده
وي با بيان اينكه در سال 89 با سنددار شدن تمامي قبور، دست واسطه گران كوتاه شد و نظام دلالي ازبين رفت ، از تكميل ظرفيت آرامستان موجود تا حدود 5 تا 7 سال آينده خبرداد و گفت: درحال حاضر حدود 20 تا 25 هزار قبر خالي موجود است كه در صورت دفن حدود9 نفر در هر روز، براي حدود 7 سال آينده بايد فكري براي احداث آرامستان هاي جديد به عنوان جايگزين كرد.
اين مسئول با يادآوري اينكه غسالخانه سازمان آرامستان ها به طور روزانه به حدود 8 تا 10 متوفي خدمات رساني كرده و حدود 5 نفر از اين تعداد در آرامستان هاي محدوده شهر قزوين دفن مي شوند، افزود: بر همين اساس تعدادي زمين مناسب براي احداث آرامستان درحال بررسي است تا در صورت دارابودن شرايط توپوگرافي مناسب شور و باتلاقي نبودن و نيز دسترسي مناسب (نزديك تر از حد ترخص معادل 5/22 كيلومتر) اقدامات لازم براي تملك و ايجاد آرامستان جديد آغاز شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش به پيش فروش قبور فاز دوم بهشت حسيني اشاره و اظهار كرد: ضلع جنوب بهشت حسيني كه براي احداث آرامستان در نظر گرفته شده در محدوده شهري و داراي موقعيت استثنايي با حدود 7 هزار و 500 قبر پيش بيني شده، است.
منتظري با اظهار اينكه فاز دوم بهشت حسيني داراي آرامگاه هاي خصوصي، فضاهاي اسلامي، مدرن و طراحي شده با طرح هاي سنتي و اسلامي است، گفت: اين آرامستان كه به صورت خدماتي و تفريحي با قبور 2 و 3 طبقه و امكانات رفاهي نظير پاركينگ، حسينيه برگزاري مراسم، بازيگاه و تفرجگاه كه در شرق آرامستان طراحي شده است، احداث مي شود.
 
*ساماندهي سنگ تراشان اطراف آرامستان ها
مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين در پايان، ساماندهي سنگ تراشان در ضلع غربي فرهنگسراي شهيد رجائي را از ديگر برنامه هاي اين سازمان معرفي و تصريح كرد: با استقبال خوبي كه تاكنون از طرح پيش فروش قبور صورت گرفته و هم چنان ادامه دارد، اقدامات عمراني در سال آينده آغاز شده و شهروندان شاهد تحولات چشمگير در آرامستان هاي شهر مي شوند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط