دوشنبه ۱۳۹۳/۰۶/۰۳

در آستانه 9 شهريور، روز قزوين؛

برنامه‌هاي روز قزوين توسط شهردار قزوين تشريح شد

برنامه‌هاي اجرايي روز قزوين از 6شهريور 93 توسط شهرداري قزوين تشريح شد.

 

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: برنامه‌هاي اجرايي روز قزوين از 6شهريور 93 آغاز مي‌شود.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي، شهردار قزوين افزود: امسال نيز چهارمين جشنواره بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز توسط سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين از 6تا16 شهريور 93 برگزار خواهد شد.
نصرتي افزود: امسال همچنين سومين دوسالانه خوشنويسي ايران توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار خواهد شد.
اين مقام مسوول بيان کرد: همايش بزرگ پياده روي خانواده نيز 7 شهريورماه برگزار خواهد شد و همچنين همايش دوچرخه سواري در روز جمعه 14شهريورماه از سبزه ميدان تا زمين ورزشي شقايق با همکاري شهرداري، تربيت بدني و هيات دوچرخه سواري برگزار خواهد شد.
وي از برگزاري جشنواره ابن الرضا (ع) خبر داد و گفت: حضور خادمان آستان مقدس رضوي در اين مراسم توفيقي است که به قزوين به اين امر نايل آمده است.
نصرتي نمايشگاه سوغات قزوين، برگزاري جشنواره رضوي (بخش کودک و نوجوان)، مسابقات فوتسال محلات
، تورهاي رايگان قزوين گردي و نمايشگاه عکس هاي قديمي قزوين از ديگر برنامه‌هاي روز قزوين است.
شهردار قزوين با بيان اينكه 9 شهريور ماه به عنوان روز قزوين نامگذاري شده است، بيان كرد: با توجه به اينکه نقطه اوج يک شهر، پايتخت شدن آن است، 17 ربيع الاول روزي است که قزوين به عنوان پايتخت شيعي در دولت صفوي معرفي شد و با محاسبه و تبديل تاريخ قمري به شمسي، روز نهم شهريور ماه سالروز پايتخت شدن قزوين در دولت صفوي به عنوان روز قزوين انتخاب شد كه به منظور بزرگداشت اين روز از 9 تا 16 شهريور ماه به مدت يک هفته برنامه هاي مختلفي در شهر قزوين اجرا خواهد شد.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط