دوشنبه ۱۳۹۰/۰۶/۱۴

شفيعي،مدير عامل سازمان آتش نشاني قزوين:

تعامل و تبادل اطلاعات بايد روندي مستمر و هميشگي داشته باشد

ارتباط نزديک و تعامل مناسب نقش به سزايي در پيشبرد اهداف و توسعه سازمان دارند و هماهنگي، تعامل و تبادل اطلاعات بايد روندي مستمر و هميشگي داشته باشد

 

 

 

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين سيد علي شفيعي مدير عامل سازمان آتش نشاني قزوين که در همايش سازمان هاي آتش نشاني تهران و استان هاي معين سخن مي گفت مديريت صحيح و آمادگي نيروهاي عملياتي آتش نشاني را در اجراي ماموريت هاي محوله هنگام بروز بحران مورد تاکيد قرار داد و گفت: ارتباط نزديک و تعامل مناسب مي تواند نقش به سزايي در پيشبرد امور داشته باشد.
وي همچنين گفت: هماهنگي، تعامل و تبادل اطلاعات بايد روندي مستمر و هميشگي داشته باشد.
شفيعي با اشاره به برخي کمبودها و مشکلات، تشکيل اتحاديه سازمان هاي آتش نشاني را خواستار شد و افزود: ما به چنين اتحاديه اي نيازمنديم تا منابع را جهت دهيم و کارها با کارشناسي بهتر صورت گيرد
مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با اشاره به طرح توسعه پايدار شهري (CDS) گفت: با شناسايي نقاط ضعف از منظر مخاطرات و بحران و طرح آنها در کارگروه هاي CDS(سند راهبرد توسعه شهري)و اخذ راهکارهاي مناسب در برنامه توسعه شهر پايدار قرار گرفت.
شفيعي ادامه داد: قزوين با دارا بودن 7 ايستگاه آتش نساني ، 150 نفر پرسنل ، 30 خودرو و 150 شير هيدرانت از لحاظ تجهيزات و ايستگاه در محدوده استاندارد ها قرار گرفته  و پيگير رفع موانع  کاهش زمان رسيدن به محل حادثه هستيم.
وي افزود: مانور مشترک برگزار شده با سازمان آتش نشاني تهران در قزوين را در مقطع خود صد در صد موفق ارزيابي مي کنم چرا که برگزاري اين مانور براي اولين بار بسيار با ارزش و درخشان بود و ادامه اين حرکت به طور وسيعتر و جامعتر موجب افزايش توان عملياتي طرفين خواهد بود.
فتح اله تيموري معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران نيز بر ضرورت آمادگي هر چه بيشتر و سازماندهي نيروهاي عملياتي آتش نشاني در مديريت بحران تاکيد کرد و افزود: نيروي واکنش سريع در آتش نشاني تهران به منظور آمادگي هر چه بيشتر نيروها براي اجراي ماموريت هاي محوله در حوادث بزرگ شکل گرفت و ساماندهي شد.
تيموري همچنين ناهماهنگي، نبود وحدت رويه و مديريت صحيح را از عوامل ايجاد بحران و بروز مشکلات نام برد و افزود: حوادث في نفسه منجر به بحران نمي شود بلکه نبود مديريت مناسب و پاسخگو نبودن به هنگام رخداد حادثه مي تواند بحران ساز شود.
معاون عمليات آتش نشاني تهران ابراز اميدواري کرد تا با همکاري و تعامل هر چه بيشتر ميان سازمان هاي آتش نشاني تهران و استان هايي که معين تهران هستند همچنين مديريت واحد و وحدت رويه، خدمات بيشتر و بهتري به هموطنان گرفتار در حوادث بزرگ و بحران هاي احتمالي ارائه شود.
اين گزارش حاکي است در اين همايش که امروز با حضور مديران عامل، معاونان، مديران ارشد و مسئولان آتش نشاني استان تهران و استان هاي قم، قزوين، سمنان و مازندران در تهران برگزار شد، علي اکبر مجيدي مدير ستاد بحران سازمان آتش نشاني تهران گفت: هدف از برگزاري اين همايش دستيابي به راه کارهايي براي سرعت بخشيدن به امر امدادرساني، برقراري تعامل و پيوند عميق ميان آتش نشانان و ارتباط و هماهنگي بيشتر ميان آنها به ويژه در جريان حوادث بزرگ طبيعي از جمله زمين لرزه همچنين برنامه ريزي براي مقابله با حوادث خاص و مديريت جامع منابع و تعيين وظايف و اختيارات هنگام بروز بحران است.
وي همچنين ايجاد سامانه مخابراتي و پشتيبان را براي سهولت در برقراري ارتباط هنگام بروز بحران يک امر ضروري خواند و ابراز اميدواري کرد که با نقد و بررسي اقدامات انجام گرفته راه کارهاي لازم براي برطرف کردن کاستي ها و کمبودها مشخص و در هر زمينه برنامه ريزي لازم انجام شود.
در ادامه بخش نخست اين همايش مديران عامل سازمان هاي آتش نشاني استان قم ، قزوين ،سمنان ،مازندران(ساري)، مرکزي  ديدگاه ها و نقطه نظرات خود را در زمينه برنامه ها، عملکردها و اقدامات مورد نياز ارائه کردند.
محسن منصوري مدير عامل سازمان آتش نشاني قم اقدامات انجام شده را لازم اما ناکافي خواند و ضرورت پيگيري مستمر آنها تاکيد کرد.
وي تصريح کرد: بايد همواره در آماده بودن خود بکوشيم و تلاش کنيم تا با پيگيري مسايل، نقاط ضعف خودمان را بشناسيم، بپذيريم و در برطرف کردن آنها بکوشيم.
وي همچنين ضرورت تشکيل سازمان آتش نشاني ملي که مستقل و يکپارچه باشد را مورد تاکيد قرار داد و افزود: با داشتن چنين سازماني مي توانيم به هدف هايمان که همانا ارائه خدمات بيشتر و بهتر به مردم است، دست يابيم
در پايان اين همايش مديران عامل سازمان هاي آتش نشاني استان هاي تهران، قم، قزوين، مازندران و سمنان تفاهم نامه همکاري مشترک را امضا کردند.

 

 

تصاویر مرتبط