شنبه ۱۳۹۳/۰۶/۲۲

مجابي، معاون اداري مالي شهرداري قزوين:

روز قــزوين، روز هـــمه مــردم شـهـر است

روز قزوين ،روز همه مردم شهر است و همه بايد احساس تعلق خود را به قزوين ابراز و اداي دين کنند.

سيد تقي مجابي، معاون اداري مالي شهرداري قزوين با ابراز خرسندي از برگزاري مناسب آيين بزرگداشت روز قزوين درباره هزينه هاي مصرف شده در برگزاري اين مراسم گفت: در سال جاري با توجه به مشکلات پيش روي دولت سعي در کمتر کردن هزينه هاي مصرف و استفاده از منبع مالي اسپانسرهاي مشتاق به ياري شهرداري داشته ايم که اين عمل خود گام موثري در عملي کردن منويات مقام معظم رهبري در اقتصاد مقاومتي است.
مجابي جذب 250ميليون تومان کمک هاي نقدي و خدماتي از سوي اسپانسرها را بسيار موثر خواند و افزود: برخي ادارت استان نيز از جمله شرکت مخابرات، دانشگاه علوم پزشکي و ... شهرداري را دراجراي اين امر ياري کرده اند که جا دارد از آنان تقدير شود.
وي همچنين گفت: متاسفانه ادارات استان همراهي مناسبي را ندارند و اين مهم که براي شهر نقش حياتي را دارد جدي نگرفته اند و روز قزوين را متعلق به شهرداري ميدانند در حالي که روز قزوين ،روز همه مردم شهر است و همه بايد احساس تعلق خود را به قزوين ابراز و اداي دين کنند.
مجابي در مورد نامگذاري روز قزوين گفت: شهرداري قزوين روز نهم شهريور را به عنوان روز قزوين در حالي آعلام کرد که در سازمان اسناد و کتاب خانه هاي ملي بيش از نيم ميليون برگ سند اصيل و دست نويس پيرامون اين شهر کهن و مذهبي وجود داردکه نشانگر قدمت تاريخي شهر قزوين است، بنا بر اين با انتخاب روز قزوين سعي بر آن شده که ضمن شناسايي فرهنگ و هويت تاريخي اين شهر به مردم، اقداماتشان را نيز در اين خصوص به مردم کشور نشان دهيم.
مجابي نامگذاري روز قزوين را يک پتانسل مناسب براي جذب گردشگر خواند و گفت: قزوين با وجود داشتن دو ويژگي مهم آثار تاريخي و بهره مندي از آب و هواي مناسب قطعا پتانسيل جذب گردشگر را دارد و برگزاري آيين بزرگداشت روز قزوين مي تواند شرايطي را فراهم نمايد که قزوين به يکي از استان هاي گردشگر پذير تبديل شود.
وي در ادامه افزود: با حضور ميهمانان داخلي و خارجي در برنامه هاي تدارک ديده شده يک ظرفيت مناسب براي معرفي قزوين در سطح بين المللي پديد مي آيد که اين خود فرصت مناسبي براي معرفي اين شهر کهن است.
معاون اداري مالي شهرداري قزوين تاکيد کرد: انتخاب اين روز علاوه برشناساندن موقعيت قزوين و جاذبه هاي تاريخي و طبيعي آن سعي دارد تا گام مهمي در جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي بردارد.
وي گفت: استان قزوين از جمله استان هايي است که به دليل بهره مندي از سابقه تاريخي بناهاي کهن و قديمي و ظرفيت هاي علمي و گردشگري، آداب و رسوم خاص خود ويژگي هاي طبيعي و موقعيت جغرافيايي و مهم تر از همه ميهمان نوازي مردم خوب و خون گرم ، داراي جايگاه مطلوبي در سطح کشور است واين ويژگي هاي برجسته و منحصر به فرد در کنار مزيت هاي صنعتي و کشاورزي و نزديکي به پايتخت و همچنين در مسير تردد بودن استان هاي مختلف کشور به ويژه استان هاي شمال و شمال غرب کشور وضعيتي را بوجود آورده که موقعيت آن را نسبت به ساير استان ها متمايز کرده است.
مجابي همچنين قرار گرفتن بعضي از بناهاي مهم ازجمله مرقد چهار انبياء را يک مزيت عالي براي قزوين دانست و افزود: وجود مرقد امام زاده حسين (ع) فرزند علي بن موسي الرضا(ع) و آثار تاريخي مهم از جمله سرداب ها و آب انبار ها و همچنين قلعه الموت و لمبسر و آبگرم يله گنبد ودرياچه اوان و صدها جاذبه ديگر مي تواند از موارد مهم در جذب مردم کشور به شهر قزوين باشد.
پايان پيام

تصاویر مرتبط