شنبه ۱۳۹۳/۰۶/۲۲

خندان دل، معاون وزير کشور:

توسعه دهکده حيات طبيعت قزوين نيازمند اعتبارات ملي است

بوستان باراجين مي‌تواند کمک شاياني به حفظ محيط زيست و جلوگيري از انقراض حيوانات در معرض خطر کند؛ با توجه به وسعت و اقدامات ارزشمند انجام گرفته در اين مجموعه، بايد تصميماتي به منظور حمايت از آن با بودجه‌هاي ملي گرفته شود.

 

هوشنگ خندان‌دل، معاون عمراني وزير کشور گفت: توسعه دهکده حيات طبيعت قزوين نيازمند اعتبارات ملي است.
معاون عمراني وزير کشور و رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري کشور در بدو ورود خود با قرائت فاتحه بر سر مزار شهيدان گمنام مدفون ياد و خاطره آنان را گرامي داشت و در ادامه از بوستان ملي باراجين، دهکده طبيعت، مرکز کنترل ترافيک شهري، استوديو راديو و تلويزيوني شهر، برج تجارت، مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه  مجتمع دفن بهداشتي و بازيافت محمد آباد سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين بازديد کرد.
سيد مهدي کاظمي مديرعامل سازمان پارکها و فضاي سبز شهرداري قزوين در جريان اين بازديد گفت: باراجين قزوين منطقه نمونه گردشگري است و تاکنون طرح‌هاي متعدد عمراني و تفريحي به منظور فراهم کردن رفاه هرچه بيشتر مردم قزوين و ديگر شهرهاي استان در آن به اجرا درآمده است.
مهندس نوري، سرمايه گذار دهکده طبيعت قزوين نيز گفت: اين مجموعه با برخورداري از فرهيخته‌ترين افراد در زمينه‌هاي علوم دارويي و تربيت و نگهداري از حيوانات با ارزش، داراي ظرفيت مناسبي براي جذب مردم و گردشگران به قزوين است.
وي ادامه داد: نگهداري از چهارپاياني چون بزکوهي، گوزن، شتر، شير، اسب‌هاي نژاد برتر و گاوميش در اين مجموعه حيات وحش انجام مي‌شود؛ همچنين نگهداري و تکثير نسل پرندگان شکاري از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين مجموعه محسوب مي‌شود.
گفتني است؛ برخي از پرندگان شکاري ناياب در اين مجموعه، قيمتي افزون بر يک ميليارد تومان دارند؛ از آنجايي که اعراب استقبال خوبي از اين پرندگان به عمل مي‌آورند با پرورش اين حيوانات مي‌توان مبالغ ارزي قابل توجهي را وارد کشور کرد.
وجود آکواريوم‌هاي بي‌نظير، مجموعه‌هاي پرورش دوزيستان، خزندگان، و پرندگان نيز در اين مجموعه به چشم مي‌خورد؛ افزودن حيوانات گوناگون، ساخت باغ پروانه‌ها و محلي براي گردآوري کبوتران نيز از جمله طرح‌هاي ديگر اين مجموعه محسوب مي‌شود.
يادآور مي‌شود خندان‌دل در انتهاي بازديد از اين مجموعه از بخش نگهداري مارهاي افعي ديدن کرد؛ در اين بخش با نگهداري مارهاي افعي و تکثير نسل آنان، متخصصان فرهيخته اين دهکده، خواص دارويي قابل توجهي از سم اين موجودات مي‌گيرند و به مصرف در مراکز درماني مي‌رسانند.
خندان‌دل در حاشيه اين بازديد اظهار کرد: اين مجموعه بزرگ باراجين مي‌تواند کمک شاياني به حفظ محيط زيست و جلوگيري از انقراض حيوانات در معرض خطر کند؛ با توجه به وسعت و اقدامات ارزشمند انجام گرفته در اين مجموعه، بايد تصميماتي به منظور حمايت از آن با بودجه‌هاي ملي گرفته شود
پايان پيام.
 

تصاویر مرتبط