شنبه ۱۳۹۳/۰۶/۲۲

صلح جو، عضو شوراي شهر قزوين:

ثبت ميراثي باغستان موجب از بين رفتن آن مي شود

مديريت شهري به دنبال برنامه اي براي احياي باغستان سنتي قزوين بودند تا باغ دارن با احداث يک بناي محدود در باغ، زمينه انبار کردن تجهيزات باغداري و اسکان را فراهم کند که به يکباره با ثبت سريع باغستان سنتي اين برنامه با مشکل مواجه شد.

 

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: در قزوين شاهديم در زماني که 90 درصد از تملک پروژه اي حياتي انصاري شرقي انجام شده است با ثبت يک اثر تاريخي در دخل اين طرح پروژه متوقف شد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ حسين صلح جو در جلسه معاون عمراني وزيرکشور با مديران شهري قزوين افزود: پروژه شهيد انصاري در سه فاز غربي، مرکزي و شرقي براي توسعه جنوب شهر و کاهش مشکلات ترافيکي طراحي و اجرا شد.
وي با بيان اينکه هم اکنون شاهديم توقف اين پروژه باعث نگراني در بين مردم شده است، افزود: اين در حالي است در زمان تصويب طرح نماينده ميراث فرهنگي استان حضور داشته است.
عضو شوراي اسلامي شهر در ادامه سخانش گفت: شهرداري و شوراي اسلامي شهر به دنبال برنامه اي براي احياي باغستان سنتي قزوين بودند تا باغ دارن با احداث يک بناي محدود در باغ، زمينه انبار کردن تجهيزات باغداري و اسکان را فراهم کند که به يکباره با ثبت سريع باغستان سنتي اين برنامه با مشکل مواجه شد.
صلح جو با تاکيد بر اينکه احداث بناي محدود در باغ هاي سنتي موجب رونق اقتصادي در باغستان سنتي قزوين مي شود، افزود: با ثبت باغستان ديگر امکان بهره برداري کامل باغداران از باغ ها گرفته شد و انان انگيزه اي براي حفظ باغ هاي خود ندارند.
وي ادامه داد: اينکه باغداري در 3 هکتار باغ خود نمي تواند بناي محددي براي انبار وسايل باغ داري و اسکان خودش ايجاد کند موجب خواهد شد سرمايه مردم به خارج استان منتقل شود و رکود اقتصادي استان را در پي دارد.

 

تصاویر مرتبط