دوشنبه ۱۳۹۳/۰۷/۰۷

شفيعي، مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين:

دستگاه هاي امدادي، زنجيره‌ اي قابل اطمينان براي شهر و شهروندان هستند

سازمان آتش نشاني و دستگاه‌ هاي امدادي ديگر زنجيره اي ايمن و قابل اطمينان براي شهر و شهروندان هستند.

 

 
سيد علي شفيعي مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک اين سازمان با دستگاه هاي امدادي استان قزوين گفت: تعامل و همكاري مطلوب دستگاه‌هاي امدادرسان به ويژه نيروي انتظامي ، جمعيت هلال احمر و فوريت هاي پزشكي با سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين يك زنجيره اي ايمن و قابل اطمينان براي شهر و شهروندان خواهد بود و اين دستگاهها در حال حاضر با حداكثر توان خود براي تحقق امنيت و ايمني در شهر تلاش مي كنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ شفيعي افزود: اگر شهروندان آگاهي لازم در زمينه مسائل ايمني را داشته باشند، مي توان محيط شهرها را هر چه بيشتر ايمن نمود.
وي به ايجاد ارتباط تنگاتنگ سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با رسانه ها و از جمله صدا و سيما پيرامون اطلاع رساني صحيح و تبديل فرهنگ ايمني به فرهنگ عمومي مردم اشاره و عنوان کرد: اين اطلاع رساني تأثير بسزايي در پيشگيري از وقوع حوادث و كاهش صدمات و خسارات ناشي از بروز آنها داشته است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري با اشاره به بودجه سازمان در سال 92 اظهار داشت: در سال گذشته 5 ميليارد و 700 ميليون تومان اعتبار براي اين سازمان توسط شهرداري قزوين تأمين شده است.
شفيعي به وظايف سازمان آتش نشاني اشاره کرد و گفت: اطفاء حريق، امداد و نجات در ارتفاع، چاه، آسانسور، تله كابين، بحران و حوادث غير مترقبه و همچنين امداد رساني در سيل و آبگرفتگي شهري، انجام غواصي و  جستجوي غريق در كانال ها و آب گيرهاي اطراف شهر از جمله وظايف اين سازمان است.
اين مسئول افق برنامه هاي اين سازمان را با رويكرد آموزش و پيشگيري در سطح جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: ارتقاي توانايي هاي عملياتي و دانش تخصصي سازماني نيز از ديگر رويکرد هاي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين محسوب مي شود.
شفيعي عنوان کرد: سازمان هاي آتش نشاني به عنوان متولي ايمني در شهرها همواره مي كوشند همگام با توسعه شهري و ورود تكنولوژي جديد، موضوع ايمني را با نظارت بر اجراي ضوابط ايمني محقق نمايند.
وي عنوان کرد: امروز بلند مرتبه سازي يكي از موارد توسعه شهري محسوب مي شود كه مي بايست ايمني و حفاظت در مقابل حريق از ابتداي طراحي معماري تا مرحله ساخت و بهره برداري مورد توجه قرار داد.
پايان پيام 

تصاویر مرتبط