پنجشنبه ۱۳۹۳/۰۹/۰۶

دربندي‌زاده، مدير منطقه سه شهرداري قزوين:

اولويت اصلي منطقه سه شهرداري قزوين اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام است

اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام در منطقه سه شهرداري قزوين در اولويت اصلي قرار دارد.

 

عبدالعلي دربندي‌زاده، مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام در منطقه سه شهرداري قزوين در اولويت اصلي قرار دارد.  
به گزارش روابط عمومي منطقه سه شهرداري قزوين؛ دربندي‌زاده افزود: در سال جاري تاکنون اعتبارات به طور کامل تحقق پيدا نکرده است و بر اين اساس تصميم گرفته شده در ابتدا پروژه‌هاي نيمه تمام به اتمام برسد.
وي بيان کرد: کاهش ساخت و سازها باعث شد درآمد شهرداري‌ها در اين زمينه کاهش پيدا کند و درآمد شهرداري امسال به طور کامل تحقق پيدا نکرده است.
اين مقام مسوول گفت: مشارکت شهروندان در تحقق درآمدها بسيار مهم است چراکه شهر با کمک شهروندان توسعه پيدا مي کند.
دربندي زاده افزود: به دليل بافت نو منطقه سه شهرداري قزوين، در اين منطقه اقدامات بسيار خوبي صورت گرفته است.
اين مقام مسوول عنوان کرد: احداث مسير پياده‌روي بوستان باراجين، بلوار شرق ملاصدرا، آماده سازي پونک و احداث بوستان بانوان در اين منطقه از جمله اقدامات مهم در سال جاري بود.
هدايت آب‌هاي سطحي شمال اتوبان
وي با اشاره به پروژه هدايت آب‌هاي سطحي شمال اتوبان گفت: با احداث اين پروژه از ايجاد سيل در هنگام بارندگي شديد و ورود آن به منطقه پونك و مينودر جلوگيري خواهد شد.
دربندي‌زاده بيان كرد: اجراي اين پروژه در راستاي حل مشكلات چند سال گذشته كه در زمان بارندگي شديد اتفاق مي‌افتاد و آب از اتوبان زنجان – تهران وارد منطقه پونك و مينودر و داخل منازل مي‌شد، در دستور كار اين مجموعه قرار گرفته است.
مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: پروژه عمليات عمراني پروژه هدايت آب‌هاي سطحي شمال اتوبان با اعتبار يك ميليارد و 200ميليون تومان و به طول هزار و 200 متر در دستور کار قرار گرفت و اکنون بتن ريزي اين پروژه از 50درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است.
كاهش بار ترافيكي با احداث بلوار 55متري شرق ملاصدرا
دربندي زاده در ادامه به پروزه بلوار 55متري شرق ملاصدرا اشاره و بيان کرد: احداث اين بلوار در منطقه سه شهرداري قزوين از نظر كاهش بار ترافيكي مهم  است و بهره برداري از آن رضايت شهروندان را به همراه دارد.
وي افزود: ضروري است اين پروژه قبل از بهره‌برداري پل نخبگان مقابل دانشگاه آزاد قزوين تکميل و مورد بهره برداري قرار گيرد.
اين مقام مسوول با بيان اينكه اين پروژه از پروژه‌هاي شاخص منطقه سه شهرداري قزوين در راستاي كاهش بار ترافيكي است، بيان كرد: احداث اين بلوار براي كاهش بار ترافيكي چهار راه شهيد بابايي و دسترسي آسان به اتوبان ضروري است.
احداث اولين بوستان محلي در پونک
مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: عمليات عمراني اولين بوستان محلي در پونک با اعتبار 300ميليون تومان در حال اجراست.
دربندي‌زاده افزود: اولين بوستان محلي پونک واقع در خيابان مصيب مرادي با اعتبار 300ميليون تومان در مساحت 6هزار مترمربع در حال احداث است.
وي بيان کرد: اين بوستان تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد و اکنون مرحله خاکبرداري اين پروژه به پايان رسيده است.
مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: اين بوستان محلي تمام امکانات اوليه را از جمله نيمکت، روشنايي، آبخوري و سطل زباله دارد.
دربندي‌زاده افزود: احداث اين بوستان يکي از درخواست‌هاي شهروندان به دليل موقعيت مکاني و جمعيت آن محله بود.
وي هدف از ساخت اين بوستان محلي را افزايش سرانه فضاي سبز، آماده كردن مكاني امن و زيبا براي شهروندان و فضاي مطلوب براي ورزش‌هاي صبحگاهي عنوان کرد.
دربندي‌زاده بر ضرورت توجه به فضاي سبز در طرح‌هاي توسعه شهري اشاره کرد و افزود: مديريت شهري در راستاي ايجاد محيطي سالم و توسعه پايدار با رويکرد محله محوري به منظور گذراندن اوقات فراغت شادتر براي شهروندان اقدامات موثري براي گسترش فضاي سبز قزوين به خصوص در محلات انجام  خواهد داد.
احداث دومين بوستان بانوان در شهرک مينودر قزوين
مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: عمليات عمراني فاز اول احداث دومين بوستان بانوان در شهرک مينودر قزوين در زميني به مساحت دو هکتار آغاز شده است.
دربندي‌زاده افزود: احداث بوستان بانوان در شهرک مينودر از پروژه‌هاي عمراني اين منطقه در سال جاري است که در زميني به مساحت دوهکتار در بلوار شهيد صياد شيرازي (جنب ايستگاه آتش نشاني) احداث مي‌شود.
وي درباره اعتبارات اين پروژه گفت: براساس برآورد صورت گرفته، اعتبار مورد نياز براي انجام اين پروژه 3 ميليارد تومان مي‌باشد که براي اجرايي شدن فاز اول اين پروژه امسال يک ميليارد و 250ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
اين مقام مسوول ابراز اميدواري کرد: باتوجه به نياز ساکنان منطقه مينودر به فضاي سبز و بوستان، اجراي اين گونه پروژه‌ها مي‌تواند زمينه رضايت مندي ساکنان اين مناطق را در پي داشته باشد و سعي مي شود اين پروژه در حداقل زمان ممکن اجرايي شود.
دربندي‌زاده بيان کرد: اين بوستان داراي امکاناتي نظير مبلمان، ست‌هاي ورزشي، کافي شاپ، سرويس بهداشتي، آبخوري، سردرب، آلاچيق و امکانات و تسهيلات ويژه بوستان بانوان و .... است.
وي اضافه کرد: مدت زمان اجرايي فاز اول اين پروژه در 10 ماه تعريف شده است.
وي به بوستان ملي باراجين اشاره و بيان کرد: اين بوستان که در ضلع شمال شهر قزوين واقع است از جذابيت بيشتري برخوردار است و در تمام ايام سال مورد استقبال شهروندان است.
پتانسيل سرمايه‌گذاري در منطقه سه شهرداري قزوين
دربندي زاده بيان کرد: احداث دهکده طبيعت در اين بوستان بر جذابيت اين مکان بيشتر افزوده است و تا يک ماه آينده تعدادي حيوان جديد به دهکده طبيعت منتقل خواهد شد.
وي گفت: با احداث پروزه هاي ديگر مانند احداث پيست پرش در آسمان و سورتمه ريلي در بوستان ملي باراجين قزوين جذابيت اين بوستان را بيشتر کرده است.
اين مقام مسوول افزود:شهر قزوين در دهه قبل با سرعت خوبي در حال توسعه است و در منطقه سه شهرداري قزوين هم سرعت رشد خوب بوده است.
وي گفت: پتانسيل سرمايه‌گذاري در منطقه سه شهرداري قزوين بالا است چراکه زمينه حضور سرمايه گذار به توجه به بوستان ملي باراجين فراهم شده است.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط