یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۱

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین:

با همدلی و مشارکت، بودجه سال آینده شهرداری قزوین محقق خواهد شد

امیدواریم با همدلی و مشارکت شورا و شهرداری قزوین شاهد تحقق بودجه مصوب شهرداری قزوین در سال آینده باشیم.

 محسن حق شناس نایب رییس پارلمان محلی قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار جمع بندی و ابلاغ بودجه شهرداری قزوین و با حضور شهردار قزوین برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از همراهی مجموعه مدیریت شهری و شهردار قزوین در تدوین بودجه و پذیرش برخی اصلاحات اظهار کرد: به عنوان یک عضو شورای اسلامی شهر قزوین و خادم مردم از زحمات شهردار قزوین و مجموعه مدیران ایشان در تدوین بودجه و پذیرش اصلاحات آن تقدیر و تشکر میکنم.

وی ادامه داد: به تمام اعضای شورا و شخص آقای صباغی عرض میکنم با تصویب اولین بودجه شورای ششم که اولین بودجه قرن قزوین نیز هست، ماه عسل مدیریت جدید شهری تمام شد هر چند که چیزی به اسم ماه عسل وجود خارجی نداشت ولی وقتی بودجه تصویب شد عملا انتظارات از شهردار و شورای ششم انتظاراتی است که برای آینده اش برنامه ریزی کرده است و دیگر نمی توانیم بگوییم که نداریم و نیست چرا که می گویند اگر برنامه نداشتید چرا پس بودجه را به این مبلغ پیشنهاد کردید و چرا تصویب کردید؟

حق شناس با اشاره به وعده شهردار قزوین پیرامون تکمیل پروژه های نیمه تمام در سال آینده تصریح کرد: همت و جدیت شما و همراهی همکارانتان در تحقق این وعده خیلی موثر است.

وی با اشاره به اقدامات دلسوزانه و مجدانه شهردار قزوین در حل مشکلات شهری خاطرنشان کرد: گاهی وقت ها که بحث شهردار بومی و غیربومی مطرح بود خیلی از دوستان می گفتند که شهردار غیربومی دل نمی سوزاند اما بنده این حرف را قبول نداشتم و خدا را شاهد می گیرم نوع دلسوزی و تلاش آقای صباغی شهردار قزوین برای رونق و آبادانی شهر قزوین واقعا برای بنده به عنوان عضو کوچک شورای شهر قابل تقدیر است.

حق شناس با بیان اینکه همت و تلاش جهادی شهردار قزوین در حل مشکلات بسیار اهمیت دارد خاطر نشان کرد: دلسوزی های آقای صباغی برای پیشرفت و آبادانی شهر قزوین قابل تقدیر است لذا امیدواریم با همدلی و مشارکت شورا و شهرداری ، مردم عزیز قزوین شاهد تحقق اهداف مندرج در بودجه مصوب سال آینده باشند .

وی در ادامه از تلاشهای اعضای شورا در بررسی جزییات بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین تقدیر نمود و گفت: اعضای شورا و همکارانم در شورا طی دو هفته کاری و جلسات فشرده نسبت به بررسی دقیق جزییات بودجه اقدام کردند که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش خواستار حکیمانه عمل نمودن شهردار در انتخاب و انتصاب مدیران شد و گفت: کار شهرداری با نیروی انسانی انجام می شود و تعامل مدیر، نیروی انسانی و شورای شهر کارها را پیش می برد، شهرداری یک دستگاه چند وجهی است و با دستگاههای دیگر نیز مانند حلقه های متصل به هم هست. لذا ما نمی توانیم بگوییم شهرداری موفقی هستیم اما با دستگاههای دیگر مثل استانداری ،فرمانداری ، ناجا، دادگستری و... ارتباطی نداریم، همه این ها یک حلقه متصل به هم هستند. 

به گفته حق شناس، اصل عزت مندی شهرداری در تعاملات برون سازمانی مورد قبول همه اعضای شوراست و به آن اعتقاد داریم که حرمت و جایگاه شورا‌ و شهرداری باید حفظ شود، انصافا هم اعضای شورا تا کنون حامی برنامه ها بودند تا شهردار محترم راحت تر بتواند در مقابل برخی زیاده خواهی هایی که بعضا دیده می شود بایستد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین، در ادامه سخنانش به معنای حکمت در ادبیات دینی اشاره کرد و گفت: حکمت در یک معنا به معنای منع است و کار حکیمانه یعنی کاری که از فساد و پسرفت مانع می شود ؛ معنای دیگر حکمت ، تطابق حقیقت با واقعیت است و این نکته بسیار کلیدی ومهمی است، به این دلیل به پزشک ، حکیم می گویند چون می داند از بین هزار دارویی که در داروخانه هست، کدام دارو برای درمان درد مریض مورد نظر موثر است، لذا خیلی مهم است که تیم جدید شهرداری بتواند کار حکیمانه انجام دهد و برای درد ها و مشکلات فرا رو درمان های موثر ارائه نماید.

وی در گریزی به برخی اخبار و شایعات در خصوص به کارگیری افرادی در شهرداری اشاره کرد و خطاب به شهردار قزوین گفت: من فکر نمیکنم با برخی از این نیروهایی که به صورت غیر رسمی به عنوان گزینه های مدیریتی در بین برخی از دوستان مطرح است بتوانیم ره به جایی ببریم، برخی از دوستانی که به شما در انتخاب نیروها مشاوره می دهند، ابتدا لازم است خودشان شناختشان را از شهرداری بیشتر کنند، با مختصر سابقه ای که بنده در شهرداری دارم خواهش می کنم اسیر القائات ناپخته نشوید و در زمینه انتخاب همکاران خودتان اصل حکیمانه عمل کردن را مد نظر قرار دهید.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط